"Je to mimořádná pocta. Konkurence v kategorii likérů byla tvrdá," říká marketingový šéf Stocku Plzeň Tomáš Tarcala.
Porotci hodnotili soutěžní vzorky takzvaně poslepu - nevěděli jakou značku a z jaké země mají před sebou. "Navíc ne všichni se z nezaměnitelnou chutí našeho peprmintového likéru už dříve setkali," dodává Tarcala.
Spotřeba rok od roku roste
V tuzemsku spotřeba "zelené", která chutná mentolově díky pravé mátě peprné, rok od roku roste, Jen vloni o deset procent. Celkem se jí minulý rok prodalo na 1,7 milionů litrů. Všechnu ji vypili konzumenti v Česku.
"V současnosti jsou naše kapacity pro výrobu Božkov Peprmint doslova napjaty k prasknutí," říká obchodní ředitel Stocku Richard Švéda.
Soutěž IWSC má tradici již od roku 1969 a patří k největším a nejprestižnějším kláním svého druhu na světě. Přihlášené značky podrobeny podrobnému a přísnému zkoumání. Odborníci hodnotí vzorky senzoricky při slepé degustaci, ale na řadu přicházejí i laboratorní testy a zkoušky. Každoročně se soupeření výrobců vín a lihovin účastní zástupci více než 80 zemí.