Borská ulice v Plzni bude po přestavbě širší v úseku od křižovatky Na Belánce...

Borská ulice v Plzni bude po přestavbě širší v úseku od křižovatky Na Belánce až po křížení s Chelčického ulicí. | foto: Petr Ježek, MF DNES

Borská ulice v Plzni dostane čtyři pruhy. Pojme víc aut i trolejbusy

  • 19
Borská ulice v Plzni by měla mít do podzimu příštího roku celkem čtyři jízdní pruhy. Její rozšiřování začne v březnu a po dokončení by měla být tato komunikace širší v úseku od křižovatky Na Belánce až po křížení s Chelčického ulicí. Trolejbusy tudy případně objedou zavřenou Americkou třídu.

Město dotáhlo výběrové řízení na zhotovitele stavby až na druhý pokus. Vítěze ale zatím oznámit nechce.

„Smlouva ještě není podepsaná, proto jméno vítězné firmy nemůžeme zatím zveřejnit. Zvítězila nejnižší nabídka, ve srovnáním s cenou ze zadání veřejné zakázky je vítězná nabídka o miliony korun nižší,“ uvedl David Malán z magistrátního odboru investic.

Město do zadávacího řízení šlo s cenou 45,2 milionu korun bez DPH. Podle informací MF DNES by vítězem tendru měla být firma Eurovia, která letos dostavěla nový silniční most na Jateční třídě v Plzni.

Práce v Borské ulici začnou 1. března 2015. Nejprve se stavbaři pustí do vodovodu a kanalizace mezi Němejcovou a Hřímalého ulicí. Asi o dva týdny později začne přestavba samotné ulice.

Minimálně do začátku letních prázdnin by měl být zachován průjezd z Koperníkovy ulice přes most I. M. Jirouse do Němejcovy ulice.

„Budeme se snažit zachovat provoz pro trolejbusy co nejdéle to půjde. Po úplném uzavření křižovatky budou muset jezdit do depa a z něj na své linky přes Borská pole,“ vysvětlil Malán. Objízdná trasa uzavřené části Borské ulice je plánovaná Břeňkovou ulicí kolem Techmanie.

Čtyři jízdní pruhy budou ještě za křižovatkou Borské a Němejcovy ulice směrem na Borská pole. Od křižovatky s Chelčického ulicí už zůstane silnice užší, v každém směru bude mít jeden pruh, jako doposud.

„Až se bude řešit propojení ze Sukovy ulice, vznikne u Techmanie na Borské okružní křižovatka. Pak by se silnice od křižovatky s Chelčického ulicí do kruhové křižovatky rozšířila také na dva jízdní pruhy pro každý směr,“ uvedl Malán.

Do zimy příštího roku by se měl do Borské ulice vrátit provoz. A zřejmě tudy začnou jezdit také trolejbusy, protože nově budou natažené troleje přes Belánku až do ulice U Trati, kde nyní končí.

„Propojení až do ulice U Trati rozšíří možnosti a zlepší výpravu z nového depa na všechny trolejbusové linky v Plzni,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík.

Kromě toho, že dopraváci budou mít novou objízdnou trasu pro případ neprůjezdné Tylovy nebo Americké třídy v centru města, mohly by ulicí U Trati trvale jezdit i některé z nových trolejbusových linek.