Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blízko vlakového nádraží v Plzni plánují i menší autobusové

  8:14aktualizováno  8:14
Pokud město a kraj dosáhnou na evropské dotace, Plzeň přijde za pár let o jednu ze svých kuriozit. Jako jedno z mála velkých měst totiž nemá blízko u sebe vlakové a autobusové nádraží. To se ale má změnit. Zatím to jsou jen plány, které se mohou za pár let zhmotnit.

Vedle hlavního vlakového nádraží v Plzni by měl stát v brzké budoucnosti autobusový terminál. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Hlavní vlakové a menší autobusové nádraží podle nich spolu budou přímo sousedit. Terminál i s malou záložní točnou pro městské trolejbusy vznikne za nádražní zdí v Šumavské ulici, kde ještě nedávno bylo uhlířství.

"Územní rozhodnutí je vydané, projekt pro stavební povolení by mohl být hotový koncem roku 2015, pokud nenastane nějaký nečekaný problém. Na výstavbu terminálu bychom rádi čerpali evropské dotace," potvrdil dopravní specialista Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský.

Menší autobusové nádraží pro regionální a dálkové linky je naplánované mezi právě budovaný podchod do haly nádraží ze Šumavské ulice směrem k železniční poliklinice.

Vjezd do areálu by měl být zhruba proti místu, kde se dnes odbočuje ze Šumavské ulice k budově Okresního osudu Plzeň-město. Samotná stavba by měla trvat zhruba rok.
 
Součástí terminálu má být i zmiňovaná trolejbusová točna. To pro případ, aby i při mimořádných dopravních problémech byla zajištěná trolejbusová doprava k vlakovému nádraží.

Vybudováním autobusového terminálu u vlakového nádraží přijde Plzeň o jeden ze svých unikátů. V Plzni Centrální autobusové a hlavní vlakové nádraží od sebe dělí více než dva kilometry, ve většině měst jsou u sebe.

"Historicky to bylo v Plzni dané tím, že Centrální autobusové nádraží vznikalo za minulého režimu, aby bylo co nejblíže Škodovce," říká Petr Náhlík ze společnosti Poved, která organizuje veřejnou dopravu v regionu.

Plánované autobusové nádraží odhadem za sto milionů korun by měly využívat zejména linky, které jezdí směrem na Rokycansko a část jižního Plzeňska, část by jich tu mohla rovnou končit nebo začínat a nemusely by zajíždět na Centrální autobusové nádraží.
 
"Vzhledem k prostoru to bude pouze náhrada za současné zastávky v Habrové ulici," soudí šéf ČSAD Autobusy Plzeň Miroslav Hucl. Odborníci připouštějí, že v okolí terminálu u vlakového nádraží nebude příliš místa pro dlouhodobější odstavování autobusů.

Nové autobusové nádraží je plánované jako jeden z deseti přestupních uzlů v Plzni mezi městskou hromadnou dopravou, vlaky a meziměstskými autobusy. A právě v nich mají podle dlouhodobé koncepce některé regionální spoje končit a začínat.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár osobních aut v Poběžovicích ve čtvrtek 5. října.
Žhář ničí na Domažlicku auta, během dvou týdnů hořela už čtyři

Během dvou týdnů hasiči likvidovali dva požáry v Poběžovicích na Domažlicku. Neznámý žhář si v obou případech vybral ke svému řádění auta.   celý článek

Prezident Miloš Zeman se starostou Horšovského Týna Václavem Mothejzíkem. (19....
Těžba lithia se možná nevyplatí. Je třeba vyčkat na průzkum, řekl Zeman

Prezident Miloš Zeman se během druhého dne svojí návštěvy Plzeňského kraje vyjádřil k plánované těžbě lithia v Česku. Při setkání s občany v Horšovském Týně...  celý článek

Veronika Petrová přijela kvůli volbám až ze Švýcarska. (20. 10. 2017)
Je to povinnost, říká žena, která kvůli volbám jela z Curychu do Plzně

V pět ráno přijela do Plzně a o půlnoci se vrací zpět do Curychu. Stovky kilometrů cestovala šestadvacetiletá Veronika Petrová jen proto, aby mohla jít k...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.