Bárta: Strategická je stavba železničního koridoru Plzeň-Praha

  15:43aktualizováno  15:43
Ministr dopravy Vít Bárta v pátek v Plzni představil plány s železniční i silniční dopravou v Plzeňském kraji. Strategická je podle jeho slov stavba železničního koridoru mezi Plzní a Prahou. Do tří let prý bude jezdit vlak z Plzně do Prahy za 72 minut.

Ministr dopravy Vít Bárta | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Železniční koridor mezi Plzní a Prahou je podle ministra dopravy Víta Bárty nejdůležitější dopravní stavbou v Plzeňském kraji.

"Do tří let se lidé dostanou z centra Plzně do centra Prahy vlakem za 72 minut, Cesta se tak zkrátí zhruba o 50 minut," slíbil Bárta při své páteční návštěvě v Plzni.

"Jsem přesvědčen, že se to dá stihnout," nechal se slyšet ministr dopravy. Podle něj není nutné, aby se stavěl nákladný 25 kilometrů dlouhý železniční tunel mezi Berounem a Prahou.

Podle jeho slov je důležité investovat zejména do pokračování výstavby části železničního koridoru na trase mezi Prahou a Berounem. "Železniční koridor je absolutní prioritou," doplnil Bárta. Chce také, aby se osobní i nákladní doprava mezi Prahou a Plzní rovnoměrně rozdělila mezi dálnici D5 a železnici.

Naopak Bárta vyloučil, že by ministerstvo dopravy finančně podporovalo stavbu železničního tunelu z Berouna do Prahy, protože jde o příliš nákladnou investici.

Autoři: ,

Nejčtenější

VIDEO: Nejdelším železničním tunelem v zemi už jezdí vlaky s cestujícími

První vlak s cestujícími, který projel nejdelším železničním tunelem v České...

Nejdelší železniční tunel v České republice začíná sloužit veřejnosti na třetím železničním koridoru z Plzně do Prahy....

Nová varianta pro Plekance. Zájem má Plzeň, potvrdil manažer Vlasák

Plekanec: O medaili se nikdo nebaví, vážíme si podpory diváků

O hokejistu Tomáše Plekance usiluje další klub z české extraligy - Plzeň. Pro iDNES.cz to potvrdil sportovní manažer...

Čisto na kolejích. V nejdelším tunelu nebude možné používat staré toalety

Prohlídka nejdelšího železničního tunelu v ČR u Plzně. (21. 9. 2018)

Už tento pátek se naplno rozjede provoz více než čtyřkilometrového železničního tunelu Ejpovice - nejdelšího v Česku....

Logističtí géniové. Při biatlonu budou Emmonsovi „střílet“ i proti sobě

Matthew a Kateřina Emmons na střelnici v Plzni-Lobzích.

Starají se o čtyři děti, mají pracovní úvazky na střelnici v Plzni a navrch teď oba pomáhají biatlonovým reprezentacím,...

PONEDĚLNÍK: Míří video do záhuby? Nedovolte to. A Milane, co to bylo?

Milan Baroš z Baníku Ostrava padá po střetu s opavským protihráčem s bolestivou...

Pomezní sudí Guillaume Debart neměl den. Během sedmi minut neuznal Cavanimu pro ofsajd dva góly. Rychle ho však opravil...

Další z rubriky

Terminál ušetří kilometry přes Plzeň, některé autobusové spoje posílí

Práce na novém autobusovém terminálu u hlavního vlakového nádraží v Plzni...

Nový autobusový terminál u hlavního vlakového nádraží v Plzni začne fungovat 9. prosince. Určen bude pro spoje z...

Skiareál na Špičáku investoval do zasněžování, cena jízdenek stoupla

Na šumavském Špičáku začala zimní sezona. (7. ledna 2016)

Šumavský lyžařský areál Špičák investoval zhruba deset milionů korun do modernizace střediska. Šlo především o...

Nový tunel u Plzně otestoval nákladní vlak, v pátek jím projedou i cestující

Nový železniční tunel u Plzně otestoval nákladní vlak. (15. 11. 2018)

Nákladní vlak projel v půl páté odpoledne jako první novým železničním tunelem u Plzně, který je nejdelší svého druhu v...

Advantage Consulting, s.r.o.
JAVA/C++ Developer

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 50 000 - 85 000 Kč

Najdete na iDNES.cz