Omezení parkování autobusů na odstavné ploše u Centrálního autobusového nádraží v Plzni. (11. července 2017) | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Autobusy musely uvolnit odstavnou plochu, vznikne na ní parkoviště

  • 8
Šoféři autobusů museli na začátku července uvolnit podstatnou část odstavné plochy u Centrálního autobusového nádraží v Plzni, kde léta parkovali. Město pozemek ohradilo a vybuduje na něm bezplatné parkoviště pro automobily.

Na odstavné ploše, kam se vešlo až sedmdesát vozidel, nyní může zůstávat už jen minimum meziměstských autobusů čekajících na další jízdu. Aktuálně je tu místo pro dvacet až třicet vozidel.

Omezení parkování autobusů

Město neprodloužilo nájemní smlouvu na pozemek se společností ČSAD Autobusy Plzeň.

„Myslím, že i novou situaci dokážeme zvládnout. Autobusy, které na další jízdu čekají více než tři hodiny, posíláme na bývalé autobusové nádraží na Domažlické třídě. Tam se jich vejde zhruba patnáct. Autobusy z provozu Plzeň posíláme do našeho areálu v Doubravce. Z něj se pak zase vrací na nádraží. Bohužel, přibylo tak přejezdů prázdných autobusů,“ řekl ředitel společnosti ČSAD Autobusy Plzeň Jaroslav Vejprava.

Výstavba záchytného parkoviště pro 240 automobilů potrvá tři až čtyři měsíce. Kdy se začne stavět, ale zatím nikdo nedokáže říct, protože ještě není vybraný zhotovitel.

Až bude parkoviště hotové, město zpoplatní parkování v oblasti mezi Klatovskou třídou, autobusovým nádražím a železniční stanicí Plzeň-Jižní Předměstí..

Náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík řekl, že město a centrální městský obvod uzavřeli dohodu. „Nejdříve musí být hotové parkoviště, až pak bude možné placené parkování v ulicích,“ uvedl Náhlík.

Starosta městského obvodu Plzeň 3 Radislav Neubauer takové ujednání považuje za férové. „Lidé budou mít alternativu. Velké bezplatné parkoviště u Kotkovy ulice, nebo placené parkování přímo v ulicích. Chtěli bychom, aby odstavných parkovišť bylo co nejvíc,“ řekl Neubauer.

Na budoucí parkoviště mezi autobusovým nádražím a čerpací stanicí budou auta najíždět z Kotkovy ulice. Než začnou práce na budování parkoviště, stavbaři nejprve budou upravovat sítě pod povrchem. Vše bude hotovo do konce letošního roku.

Projektanti ani politici do budoucna s centrálním autobusovým nádražím v Husově ulice nepočítají. Nahradit by ho měly přestupní uzly mezi městskou a regionální dopravou u hlavních silničních tahů na okraji Plzně.

Koncem příštího roku by měl být hotový i terminál pro autobusy u hlavního vlakového nádraží v centru Plzně (psali jsme zde). Na místě autobusového nádraží a zanedbaného náměstí Emila Škody by měly vyrůst domy.