„Jedná se o velmi frekventovaný úsek. Návštěvníci kempu totiž velmi často míří na Vchynicko-tetovský kanál a dále pak například na Tříjezerní slať nebo na Klostermannovu stezku, která je dovede až k Návštěvnickému centru Srní. Díky tomuto mostku, který je určen pouze pro pěší a pro cyklisty, se vyhnou dopravně vytížené silnici mezi Rokytou a Modravou, která navíc letos prochází rekonstrukcí,“ vysvětlil starosta Srní Stanislav Dolejší.
Nový mostek je dlouhý přes třináct metrů a široký více než dva a půl metru. Základ tvoří ocelové nosníky, pochozím materiálem mostku je dřevo, z něhož je vyrobené také zábradlí.
„Když už jsme dělali nový mostek, využili jsme jej jako nosný prvek pro kabely nízkého napětí, kabely pro mobilního operátora a vede pod ním vodovod a tlaková kanalizace pro kemp Antýgl. Díky tomu jsme mohli zrušit nevzhlednou železnou konstrukci pro tyto inženýrské sítě nedaleko původní lávky,“ podotkl náměstek ředitele Správy Národního parku Šumava Miloš Juha.
Se stavbou mostku začala společnost SMP CZ loni na podzim, na konci června byla kolaudace. Celkové náklady činily bezmála 2,4 milionu korun.