Bílo-žluto-červenou barvou se liší od tradičních zelených vozidel plzeňské městské dopravy.
"Jedná se o trolejbus pro Hradec Králové. Ještě, než tam začne sloužit, musí splnit určitý počet najetých kilometrů s cestujícími," objasnil dopravně provozní ředitel plzeňských Dopravních podniků Václav Zikmund.
Nový osmnáctimetrový kloubový trolejbus jezdí na lince číslo 16. Je k nerozeznání od autobusu stejné značky. Sor, výrobce z východočeských Libchav, dodává karoserii a plzeňská Škoda Electric instaluje elektrovýzbroj.
"Jeho hlavní zvláštností je pět bočních dveří místo obvyklých čtyř u jiných kloubových trolejbusů," připomněl Václav Zikmund. Více dveří umožňuje rychlejší výměnu cestujících na zastávkách.
Trolejbusy pojmou 161 cestujících, z toho 46 sedících a 115 stojících. Vůz nemá v interiéru zrcátka u dveří. Místo toho se může pyšnit kamerovým systémem.
Škoda dodá v prvním čtvrtletí tohoto roku do Hradce Králové 11 kloubových "sorek". Letos, v příštím roce a v roce 2013 by mělo na východ Čech dorazit z Plzně celkem 31 nových trolejbusů.