Lidé hodnotili například i to, jak jsou informováni doktory o léčbě nebo jak jim chutná nemocniční jídlo.
CO TAKÉ NAPSALI PACIENTI O NEMOCNICI* Byla jsem velmi spokojena. Je však nepříjemné, když vás vzbudí personál bavící se na chodbě třeba už v pět hodin ráno. * Děkuji za trpělivost a ohromnou podporu během porodu. Mohlo by se zlepšit jídlo. Někdy je nadýmavé. * Nebyla jsem spokojena se sestrou na příjmu. Spíš mě rozplakala, než uklidnila. * Na šestinedělí je příliš ostré světlo u pultu na přebalování. Neuškodilo by rádio na porodním sále. * Je ponižující kouřit venku před vchodem, i za špatného počasí (kouření je ve všech prostorách FN Plzeň zakázáno) . |
Dotazníky odevzdalo nemocnici 3 532 hospitalizovaných, což bylo 76 procent rozdaných formulářů. Vyplynulo z nich mimo jiné to, že pacienti chtějí být více zapojeni do rozhodování o léčbě. V této kategorii bylo spokojených 73,2 procenta respondentů.
Zhruba třetina pacientů nerozuměla odpovědím lékaře o jejich diagnóze nebo léčení. V této kategorii bylo spokojeno 68,4 procenta pacientů.
"I na mě to lékaři často zkoušejí. Když mi vysvětlují fakta, tak je musím umravnit, aby mi to přeložili do lidské řeči," přiznává ředitelka fakultní nemocnice Jaroslava Kunová. Podle ní se k "vědeckým vysvětlením" uchylují často právě špičkoví odborníci.
Mezi pracovišti byla nejlépe hodnocena plicní klinika, která získala pochvalu od 91,9 procenta pacientů. Na druhém místě skončila kožní klinika s výsledkem 91,7 %, na třetím oční klinika, kde bylo spokojených 90,4 procenta lidí.