Závory na Domažlické ulici budou spuštěné delší dobu. Řidiči se tu zdrží až deset minut. (Ilustrační snímek)

Závory na Domažlické ulici budou spuštěné delší dobu. Řidiči se tu zdrží až deset minut. (Ilustrační snímek) | foto: Michal Šula, MF DNES

Na Domažlické třídě hrozí kolony, závory tu budou obsluhovat výpravčí

  • 0
Se zdržením v kolonách musí počítat řidiči, kteří budou v době od 26. do 28. listopadu projíždět Domažlickou ulicí v Plzni. Kvůli stavbě železničního koridoru tu totiž budou na přejezdu při průjezdu vlaků spuštěné závory delší dobu, než bývá obvyklé. Zpožďovat se budou i spoje MHD.

Závory budou od pondělí do středy obsluhovat výpravčí, a tak zatímco obvykle bývají spuštěné asi tři minuty, teď bude tato doba o několik minut delší. Omezení je nutné proto, že technici, kteří pracují na stavbě železničního průtahu městem, budou přepojovat zabezpečovací zařízení tohoto přejezdu.

Zjednodušeně se dá říci, že se závory spustí, když vlak vyjede ze zastávky před přejezdem a znovu se zvednou, až když souprava projede stanicí za ním.

"Výpravčí samozřejmě budou i ve stanicích, kde při běžném provozu nesedí. I tak se ale doba, po kterou bude přejezd pro motoristy uzavřený, prodlouží zhruba o pět až sedm minut oproti normálu," vysvětlil koordinátor stavby železničního koridoru Ondřej Zedník.

Na frekventované Domažlické ulici, kudy denně projedou desítky tisíc vozidel, se tak mohou tvořit zejména ve špičkách dlouhé kolony. Motoristé, kteří budou mít naspěch, udělají nejlíp, když se železničnímu přejezdu vyhnou úplně.

Zpoždění naberou i spoje MHD

Ve směru z centra mohou jet po Vejprnické ulici a za výjezdem z Plzně odbočit vlevo pod viadukt. Na Domažlickou ulici pak znovu najedou na kruhovém objezdu u Makra. Stejnou objížďku lze využít i v opačném směru.

Delší doba spuštění závor ovlivní i provoz některých linek MHD. "Cestující by se měli připravit na delší dojezdové časy spojů a vyrazit na cestu s dostatečnou rezervou," doporučil vedoucí střediska řízení provozu Dopravního podniku Jiří Ptáček.  

Modernizace železničního průtahu Plzní za necelou miliardu korun už si vyžádala řadu dopravních omezení a uzavírek. Staví se osm nových železničních mostů, nová nástupiště, prodlouží se i podchod u hlavního vlakového nádraží. Podstatnou část prací zaplatí Evropská unie.

Dodavatelem stavby, jejíž dokončení je naplánováno nejpozději na rok 2013, je stavební společnost Skanska, která nabídla v tendru nejnižší cenu (více o modernizaci železniční trati v Plzni čtěte zde).

Kdo bude spěchat, udělá nejlíp, když se železničnímu přejezdu na Domažlické třídě vyhne.

Kdo bude spěchat, udělá nejlíp, když se železničnímu přejezdu na Domažlické třídě vyhne.