Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za pět let postačí na jízdu vlakem z Plzně do Prahy jen 45 minut

  8:12aktualizováno  8:12
Cestu z Plzně do hlavního města má už v roce 2015 zkrátit nový železniční koridor a to až na dnes těžko uvěřitelných 45 minut. Železniční trať mezi hlavním městem a západočeskou metropolí prodělává po etapách přestavbu na takzvaný III. železniční koridor. Mnohem pohodlněji a dříve se lidé dostanou i do Chebu.

Starosta Kyšic u Plzně Hynek Sladký kousek od místa, kde nová trasa železničního koridoru protne silnici Kyšice – Ejpovice a vnoří se do tunelu v kopci za ním. | foto: Martin Polívka, MF DNES

Delší dobu na cestě, zpoždění a pomalé kodrcání rozestavěnou tratí. To zažívají poslední tři roky cestující ve vlaku mezi Prahou a Plzní.

Vizualizace západního (výjezdového) portálu tunelu na úpatí hory Chlum.

Vizualizace západního (výjezdového) portálu tunelu na úpatí hory Chlum.

Mezi Prahou a Chebem jsou hotové části Plzeň-Stříbro a Planá Cheb. Finální úpravy probíhají mezi Stříbrem a Planou. "Práce zde skončí teď v listopadu," říká mluvčí SŽDC Pavel Halla. Příští rok bude přibližně v červnu dokončený úsek Beroun-Zbiroh a koncem roku i navazující stavba Zbiroh- Rokycany.

"Když musím být v Praze přesně – třeba na zkoušku nebo zápočet, tak jezdím o vlak dřív. Pokaždé s sebou vozím něco ke čtení nebo aspoň MP3 přehrávač. A teď na zimu i termosku," popisuje třiadvacetiletá studentka medicíny Jana Hanzlíková.

Lidé si na pražské trati obohatí slovník

To, že by místo vlakem dojížděla z Plzně do hlavního města autobusem, odmítá. "Nemůžu. V autobuse se mi dělá nevolno," krčí rameny mladá žena. A s úsměvem vypráví, jak si na pražské trati obohatila slovník. Třeba když naposledy slyšela v Rokycanech, že má deset navrch, protože fíru křižuje Kafka od Prahy.

"Náš vlak měl 10 minut zpoždění. Strojvedoucí čekal, až přijede od Prahy rychlík Franz Kafka a uvolní nám jedinou průjezdnou kolej mezi Mýtem a Holoubkovem," překládá pohotově Jana Hanzlíková. A přiznává, že se těší až bude koridor dostavěný.

"Je poznat, kdy jedete po nové a kdy po staré koleji. Po nové klouže vlak tiše jako po másle a nemusíte sedět zrovna v pendolinu," tvrdí další cestující Karel Nový. Jediné, co rokycanskému důchodci vadí, jsou betonové protihlukové zdi. Jsou podle něj příliš vysoké a někde zbytečné.

Polovinu z osmi miliard spolkne přeložka s tunelem

Příští jaro odstartuje stavba technologicky i finančně nejnáročnějšího úseku Rokycany-Plzeň. Téměř polovinu z předpokládaných osmi miliard spolkne přeložka trati se čtyřkilometrovým tunelem pod vrchem Chlum. První vlak tudy projede za čtyři roky.

Přestavba III. koridoru z Prahy do Chebu má skončit v roce 2016. Dojezd z Plzně do Prahy vlakem Inter City se zkrátí z jedné hodiny 42 minut na 45 minut. Rychlíkem na 72 minut. Z Plzně do Chebu to bude trvat hodinu 39 minut, což bude o 13 minut rychlejší.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Řidiče, který policistům ujížděl stoosmdesátkou, poslal soud za mříže

Německého řidiče, který po D5 ujížděl policistům z Rudné u Prahy až na Tachovsko, poslal Okresní soud Plzeň-jih na 3,5 roku do vězení. Při honičce se střílelo...  celý článek

Horolezec Jan Trávníček se na laně spouští ze střechy obchodního centra Plaza....
Začíná Sportmanie, odvážlivci se na laně spustí ze střechy obchoďáku

Slanění z výšky až třiceti metrů je jedním z lákadel akce Sportmanie, která večer začne v Plzni v areálu za obchodním centrem Plaza. Adrenalinovou disciplínu...  celý článek

Lavice obžalovaných u Krajského soudu v Hradci Králové zůstala prázdná.
Matka obviněná z vraždy jde do vazby, dítě zabila zřejmě paličkou a nožem

Plzeňanka obviněná z vraždy čerstvě narozené dcery nejspíš dítě smrtelně zranila paličkou na maso a nožem. Vyplývá to z dosavadních výsledků vyšetřování. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.