Finální návrh obchodního centra Aréna v Plzni

Finální návrh obchodního centra Aréna v Plzni | foto: Studio Hangár

Vybudování obchodního centra by mohlo přinést dopravní problémy

  • 6
Zápas o podobu budoucího obchodního centra, kterému ustoupí plzeňský dům kultury, se zřejmě změní v boj proti hrozícímu nárůstu dopravy na nábřeží Radbuzy. Problémy by mohly vzniknout zejména na Americké třídě a Denisově nábřeží.

Radnice už naopak ustoupila od myšlenky uspořádat architektonickou soutěž, která by řekla, jak má nábřeží vypadat. Radní města se včera shodli, že soutěž nechtějí.

Prý je na to už pozdě, protože společnost Amádeus Real je se záměrem nahradit Inwest obchodním centrem příliš daleko. Konečné rozhodnutí o zrušení soutěže vydají zastupitelé, ale je téměř vyloučeno, že půjdou proti radním. ¨

Finální návrh obchodního centra Aréna v Plzni
Finální návrh obchodního centra Aréna v Plzni
Finální návrh obchodního centra Aréna v Plzni

Vedení města nyní ujišťuje, že i bez soutěže bude ovlivňovat podobu území, které chce společnost Amádeus Real využít. Projekt má hodně kritiků. Mnozí z nich upozorňují, že město nezvládlo svou roli, když není schopné ve větší míře ovlivnit, jak bude nová stavba vypadat.

Náměstek primátora Petr Rund (ODS) uvedl, že o podobě objektu budou ještě diskutovat architekti a další konzultanti. "Budeme řešit jeho vzhled i dopravní napojení," prohlásil Rund.

Náměstek sdělil, že zástupci společnosti Amádeus Real se připomínkám nebrání. A jak radnice zabrání přílivu aut a s nimi spojenými dopravními komplikacemi v centru? "Tak, že se nepostaví žádná parkovací místa. To je má představa. Když tam nebudou parkovací místa, nebudou tam ani auta," řekl Rund.

Společnost už postavila obchodní dům s minimem parkovacích míst v Brně.

Posouzení dopravních podmínek bude klíčové

Náměstek primátora pro dopravu Miloslav Šimák (ČSSD) potvrdil, že rozhodnutí o dopravních podmínkách v oblasti bude klíčové. "Pro mne je nepřijatelné, abychom provozem zatížili Denisovo nábřeží. Jedná se i o Americkou třídu, po které jezdí veřejná doprava a jsou tam potíže s dodržováním jízdních řádů," sdělil Šimák.

Strana zelených dlouhodobě vystupuje proti plánu na vznik nové obchodní arény ve středu Plzně a tvrdí, že město v tomto případě selhalo. "Nevěřím, že by město nedokázalo určit, co tam může a nemůže stát. Je to urbanisticky cenné území a Plzeň ho chce nechat zaplácnout plochou krabicí, obchodním domem, který do centra nepatří," řekl předseda Zelených v Plzni Martin Marek.