Digitální výuka na jedné z plzeňských základních škol.

Digitální výuka na jedné z plzeňských základních škol. | foto: Město Plzeň

Všechny plzeňské školy už mají digitální tabule 21. století

  • 6
Plzeňská radnice investuje miliony korun do moderního vybavení základních škol. Díky tomu mohou učitelé při některých předmětech využívat takzvanou digitální výuku, při které používají interaktivní tabule a žáci přenosné počítače.

Ještě před několika roky využívala v Plzni interaktivní tabule jen malá část základních škol. Nyní se s interaktivní výukou setkávají žáci na všech 26 školách, jejichž zřizovatelem je město.

Digitální výuka

Žáci mají k dispozici jak tištěné učebnice, tak interaktivní ve svých počítačích. S netbooky pracují část vyučovací hodiny.

Záleží na učiteli, jak elektronické pomůcky nejefektivněji zapojí do výuky, aby žákům pomohl porozumět tématu. Právě elektronické učebnice umožňují využít animace a simulace například pokusů.

Výuka se tak stává názornější a efektivnější. Interaktivní učebnice lze rovněž použít mimo třídu vybavenou speciální tabulí. Pomocí  žákovské licence se dají učebnice používat i pro domácí přípravu v domácím počítači.

"Minulý rok měly školy k dispozici celkem 57 tabulí, letos k nim přibylo 67 a s pořízením dalších počítáme i příští rok," uvedl Luděk Šantora, ředitel správy informačních technologií, která za dva roky nakoupila tabule za zhruba 6 milionů korun.

"Naším cílem je snaha zavést interaktivní výuku jako naprosto běžnou součást výchovně vzdělávacího procesu na všech plzeňských školách. Jde o formu výuky, která ji zatraktivňuje. Učení se stává bezprostřednějším a efektivnějším," řekl primátor Martin Baxa, sám původním povoláním učitel.

Dvě kompletně digitálně vybavené třídy pro šesťáky fungují od začátku školního roku na 10. základní škole.

"Žáci mají k dispozici nejen interaktivní tabule, učebnice, ale také malé přenosné počítače. Výuku je možné přizpůsobit potřebám učitelů i jednotlivých žáků," sdělila ředitelka školy Zdeňka Krausová. Podle ní přispívá nová forma výuky k lepšímu pochopení probírané látky díky názornosti a intenzivnějšímu zapojení žáka v hodině.

Město letos přispěje i na vzdělávání učitelů. "Zkušenosti a schopnosti učitelů používat digitální a interaktivní technologie jsou rozdílné, proto jsme část finančních prostředků vyčlenili i na jejich proškolení. Osvojení nových technologií je jedním z důležitých kroků," vysvětlil ředitel Šantora.