Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ze starých vagonů Českých drah jsou komfortní vozy, dojem kazí hrboly

  0:10aktualizováno  0:10
Na trati z Prahy přes Plzeň do Chebu zkoušejí České dráhy modernizovaný prototyp vagonu, který vznikl přestavbou starého vozu. Vagon je nyní klimatizovaný, má čalouněné sedačky, elektrické zásuvky i háky na kola. Vnější plášť vozu ale vypadá, jako by ho někdo zmuchlal.

České dráhy mají k dispozici zatím dva modernizované rychlíkové vagony. Jeden z nich testují na trase z Prahy přes Plzeň do Chebu. | foto: České dráhy

Dráhy mají zatím k dispozici dva tyto modernizované vozy. Jeden z nich už testují v rychlíkových soupravách, nyní může být zařazen do rychlíků Úhlava, Egrensis nebo Křivoklát.

„Je to první prototyp modernizovaného velkoprostorového vozu z produkce podniku Pars nova v Šumperku, člena skupiny Škoda Transportation. Čalouněné sedačky jsou po čtveřicích, na jedné straně je zvětšený prostor s pěti speciálními háky pro uložení kol,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Nový typ vozu vznikl přestavbou starého vagonu, který měl například ještě dveře s obyčejnou klikou, jež se nedaly blokovat. Nyní se dveře ve stanici otevřou pneumaticky jen na straně nástupiště, nejprve je ale musí dálkově odblokovat strojvedoucí nebo doprovod vlaku.

I když má vagon nejnovější vybavení a jeho lesklý modrobílý nátěr mezi ostatními vozy v soupravě září, viditelné nerovnosti pod okny po celé jeho délce prozrazují, že není úplně nový.

Michal Tobrman ze Škoda Transportation uvedl, že při modernizacích starších vagonů se nedá dosáhnout dokonale rovného vnějšího pláště vozu.

„Při rekonstrukcích se původní plech otryskává, aby se zbavil všech původních barev, opraví se poškozená místa, a pak se tam, kde je potřeba, navařuje nový rovný plech z výroby. I když se vše přebrušuje, při modernizacích je téměř nemožné na tak velké ploše udělat ideálně rovnou plochu . To jde jen při výrobě u zcela nového vozu,“ vysvětlil Martin Tobrman, jak nerovnosti vznikají.

Generální ředitel Škody Transportation Tomáš Ignačák řekl, že modernizovaný vůz má účinnější brzdy a splňuje podmínky pro nasazení do mezinárodních rychlíků.

Modernizovaný vagon

„Odpovídají vysokým mezinárodním standardům, a proto můžou jezdit prakticky po celé Evropě. Významnou změnou je zvýšení rychlosti vozů ze 120 na 160 kilometrů v hodině,“ doplnil Tomáš Ignačák.

Škoda má kontrakt na modernizaci 62 vozů pro České dráhy za více než miliardu korun. Polovina z nich má být hotová v březnu příštího roku.

Modernizované vagony pak budou nasazované zejména na rychlíky z Prahy do Chebu, z Prahy přes Plzeň do Železné Rudy nebo z Prahy přes České Budějovice do rakouského Linze.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Řidiče, který policistům ujížděl stoosmdesátkou, poslal soud za mříže

Německého řidiče, který po D5 ujížděl policistům z Rudné u Prahy až na Tachovsko, poslal Okresní soud Plzeň-jih na 3,5 roku do vězení. Při honičce se střílelo...  celý článek

Věci, které zabavili policisté při domovních prohlídkách a při prohlídkách...
Policie dopadla dealery, drogy prodávali i za stravenky

Kvůli obchodování s drogami na Tachovsku stíhá policie dva muže a dvě ženy. Všichni obvinění také drogy užívali a od odběratelů přijímali jako protihodnotu...  celý článek

Okresní soud v Klatovech.
Muže trestaného za stalking teď soudí i za týrání manželky

Invalidní důchodce M. B. z Nýrska obžalovaný z týrání a vydírání manželky stanul ve čtvrtek před soudem v Klatovech. Podle spisu ženu dlouhodobě ponižoval, bil...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.