Most už má po obou stranách značky zakazující vjezd všech vozidel kromě městské dopravy a linkové osobní dopravy. Na most nesmí ani chodci.
Strážníci, kteří hlídají dodržování zákazů, měli práci od prvních okamžiků uzavírky. "Běžím do práce hned v tom domě za řekou. Já ještě přes most přeběhnu," vysvětlovala asi pětačtyřicetiletá žena strážnici, která hlídala vchod a vjezd na most od Mrakodrapu.
"Nemůžu vás pustit, most je uzavřený. Musíte na lávku k bývalému Domu kultury, je to asi sto metrů," byli neoblomní strážníci. V prvních minutách uzavírky mostu se každou chvilku někdo snažil ještě přejít nebo přejet.
Jakmile byl most uzavřený pro dopravu, vjela na něj i stavební technika. Dva dělníci začali krumpáči vytrhávat malé kamenné kostky z chodníku. Nakládali je do lžíce bagru a ten je pak sypal na korbu nákladního auta.
Dva muži s dlouhým provazem, na jehož konci byl přivázaný hák, se zase snažili vytáhnout dopravní značku zakazující zastavení, kterou někdo hodil do řeky. Stála zabodnutá v bahně na dně. Po několika neúspěšných pokusech se jim podařilo značku zachytit a vytáhnout nahoru na most. Tato značka ale neměla s uzavírkou mostu nic společného.
Policisté i řidiči plzeňských Dopravních podniků nyní s obavami čekají, jak moc se v dopravních špičkách ucpou ulice v okolí mostu a na průtahu městem ve směru východ - západ.
Motoristé se po opraveném mostě projedou asi až koncem května příštího roku. Jeho rekonstrukce včetně nového kolektoru pro napájecí kabely trolejbusových a tramvajových tratí v centru města bude stát přes 50 milionů korun.
Poslední trolejbus přes most projede 25. července kolem páté hodiny ráno. Pak se most uzavře zcela i pro vozy MHD a další linkové spoje veřejné dopravy, tak to bude nejspíš až do konce roku.
Uzavírka mostu měla podle původního plánu začít už před týdnem, tedy 8. července. Stavbaři ji ale museli o týden odložit, chyběly jim totiž potřebné dodatkové tabulky k dopravnímu značení (více o zdržení čtěte zde).