Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavba železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany má rok zpoždění

  18:06aktualizováno  18:06
Až v roce 2017, tedy o rok později, než se plánovalo, projede první vlak čtyřkilometrovým železničním tunelem mezi Plzní a Kyšicemi. Nečekané archeologické nálezy totiž práci stavařů výrazně zpomalily.

Studie železničního koridoru, tunel pod vrchem Chlum u Plzně | foto: SUDOP

Podle původního plánu měla začít ražba prvního tunelu skrz vrch Chlum u Kyšic letos v červenci. Jenže všechno je jinak.

„Bohužel, vzhledem k archeologickému průzkumu se nám stále nepodařilo dohnat zpoždění proti plánovanému harmonogramu. V této chvíli se předpokládá zahájení ražby začátkem roku 2015,“ říká Marek Illiaš z tiskového odboru Správy dopravní železniční cesty (SŽDC), která je investorem modernizace trati mezi Rokycany a Plzní.

Stavbaři doufali, že archeologové budou na místě pracovat nejdéle do letošního března. Jenže průzkum skončil až o letních prázdninách.

„Překvapilo nás velké množství nálezů, nečekali jsme je. Oblast mezi Ejpovicemi a Kyšicemi jsme už opustili, skončili i archeologové Západočeského muzea, kteří pracovali ještě na dalších plochách,“ říká archeoložka Kateřina Postránecká ze Západočeského institutu pro ochranu a dokumentaci památek.

V místě, kde trať povede asi osm metrů pod úrovní současného terénu, odkryli archeologové pozoruhodnou vodní nádrž, kterou vytvořili lidé. Může být stará až osm tisíc let (více o ní čtěte zde). Kromě ní vědci našli i základy staveb, zbytky keramiky, středověké jehlice i žárové hroby.

V současné době stavbaři budují stěnu budoucího tunelového portálu u Kyšic a připravují plochu pro smontování razicího štítu.

„Na stavbě Plzeň - Rokycany je nyní skluz oproti původnímu harmonogramu asi jeden rok. Stavba bude určitě dokončena tak, aby na ni mohly být čerpány dotace z evropských projektů,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

První vlak by tedy měl projet tunelem na přelomu srpna a září 2017. Soupravy budou na nové trati svištět rychlostí až 160 km/hod.

U silnice mezi Kyšicemi a Dýšinou se také staví nový silniční most nad budoucí rychlostní železnicí. Jakmile bude hotový a napojí k němu silnici, začnou po něm jezdit auta. Kvůli železniční trati totiž bude nutné stávající silnici rozbagrovat.

Projekt stavby železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Plzeňský výčepní Miroslav Štych vyhrál soutěž Pilsner Urquell Master Bartender....
Nejlepší výčepní Česka i Slovenska pozná plzeňský ležák i poslepu

Poprvé za dvanáct let existence soutěže Pilsner Urquell Master Bartender zvítězil výčepní z Plzně. Miroslav Štych se jí zúčastnil už počtvrté, v degustaci pěti...  celý článek

Věci, které zabavili policisté při domovních prohlídkách a při prohlídkách...
Policie dopadla dealery, drogy prodávali i za stravenky

Kvůli obchodování s drogami na Tachovsku stíhá policie dva muže a dvě ženy. Všichni obvinění také drogy užívali a od odběratelů přijímali jako protihodnotu...  celý článek

František Křižík ve své laboratoři ve 20. letech.
I vynálezce Křižík dělal klukoviny, s Klostermannem chodil tajně kouřit

Před 170 lety se na Klatovsku narodil vynálezce a průmyslník František Křižík. Rád vzpomínal na svého kamaráda z dětství - budoucího spisovatele Karla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.