Za projektem stojí společnost Skanska a podpořila ho i radnice v Nečtinech. Proti se naopak postavilo občanské sdružení Pekelný vrch. To zastupuje lidi, kteří se obávají, že provoz obalovny a s ní spojený automobilový provoz poškodí životní prostředí v okolí. To je totiž vyžívané především k rekreaci.
Starosta Nečtin Jiří Křemenák se domnívá, že u projektu převažují klady nad zápory. Zdůrazňuje, že v oblasti, kde je málo pracovních příležitostí, vniknou nová místa.
Upozorňuje také, že souhlasné stanovisko obec podmínila tím, že Skanska postaví novou komunikaci, aby zvýšeným provozem netrpěla část Skelná Huť, kterou prochází silnice vedoucí k lomu.
Velký dopravní ruch a jeho důsledky jsou přitom jedním z argumentů, které používají kritici projektu. Starosta tvrdí, že obec nechce bránit podnikání, ale nepřeje si ani, aby to obtěžovalo lidi.
"Řešením se nám tedy jeví vybudovat silniční obchvat tak, aby doprava minula Trhomné a Skelnou Huť, která je už teď dopravou přetížená," uvedl Křemenák. Ovšem odpůrci projektu obalovnu nechtějí, ani kdyby vznikla nová silnice.
Projekt už má schválený kladný posudek vlivů na životní prostředí. "Už je také připravený projekt obchvatu k územnímu rozhodnutí. Budeme se snažit, aby se obalovna i obchvat stavěly najednou," sdělil Křemenák.
Obalovna přinese nová pracovní místa
Starosta tvrdí, že by v obalovně mělo pracovat asi deset lidí a že se má jednat o moderní zařízení, které nebude nadměrně zatěžovat své okolí. I Křemenák ovšem připustil, že se obalovna do rekreační oblasti příliš nehodí.
"Ale obyvatelstvo stárne a lidí ubývá. K hlavním příčinám patří málo pracovních příležitostí. A nedomníváme se, že by obalovna mohla fenomén rekreace poškodit,“ konstatoval.
Zástupce sdružení Pekelný vrch Jaroslav Šíma je však přesvědčen, že projekt nemůže přinést v podstatě nic dobrého.
"Byli bychom rádi, aby obalovna vůbec nevznikla. V přírodě by byla jako pěst na oko. Všude kolem nádherná krajina," prohlásil Jaroslav Šíma. Snahy investora může podle jeho názoru zastavit to, že nebude schopen vypořádat se s desítkami podmínek, které jsou v posudku vlivů stavby na životní prostředí.
"Myslím, že některé podmínky týkající se například ochrany přírody budou těžko splnitelné. V oblasti například žije mihule potoční, což je kriticky ohrožený druh. V takovém případě musí investor získat výjimku, což je podmínka pro získání stavebního povolení," zdůraznil Jaroslav Šíma.
Kritici projektu nevěří, že obalovna zaměstná více lidi z okolí. "V samotné obalovně probíhá proces řízený počítačem. Odhaduji, že tam budou pracovat tak tři lidé," konstatoval.