Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špičák oslní Evropský pohár ve sjezdu na horských kolech

  13:26aktualizováno  13:26
Nejvýznamnější podnik roku ve sjezdu na horských kolech na českém území hostí nadcházející víkend při závodě Evropského poháru šumavský Kona bikepark Špičák.

Momentálně nejlepší český jezdec Adam vágner | foto: Martin Adamec, MAFRA

"Závazně se do závodu přihlásilo již přes 250 jezdců z 28 zemí světa včetně mnoha účastníků Světového poháru i nejlepšího Čecha Adama Vágnera," informoval Vladimír Kasík, majitel areálu.

Po loňské premiéře byl závod zařazen do nejvyšší kategorie C1 Mezinárodní cyklistické unie UCI, což přilákalo na start ještě kvalitnější konkurenci. Přihlášku dosud zaslalo téměř pět stovek závodníků.

"Maximum pro závody je ovšem 450," upozornil Kasík. Chybět nebude obhájce Marcel Beer ze Švýcarska, juniorský mistr světa Slovák Filip Polc, Rakušan Markus Pekoll, Wyn Masters z Nového Zélandu či Australan Joshua Button. Mezi 58 přihlášenými Čechy jsou kromě Vágnera například i loňský český mistr Matěj Charvát, nebo nadějný Ondřej Štěpánek, který bude debutovat v elitní kategorii. "Na startu bude celá řada borců, kteří se pravidelně účastní závodů Světového poháru," uvedl ředitel závodu Jiří Lutovský.

Program závodu

Sobota
8 -11 hod. povinný trénink (všechny kategorie)
11 - 13 povinný trénink (licencované kategorie)
13 - 14 non-stop trénink (lic. kategorie)
14.30 1. rozřazovací kolo
20.00 Biker night party
Neděle
8 - 10 volný trénink (všechny kategorie)
10 - 11 volný trénink (licencované kategorie)
11 - 12 non-stop trénink (licencované kategorie)
12.30 start finále, po skončení závodu vyhlášení výsledků

Na jezdce čeká speciálně připravená trať "Struggle" v délce 1 750 metrů s převýšením 320 metrů. "Trať byla proti loňsku pozměněna k lepšímu. Vynechaly se hlavně dřevěné lávky, na něž si jezdci stěžovali, že klouzaly. Na trati se střídá několik povrchů a obsahuje hodně náročných prvků včetně klopených zatáček," přiblížil Lutovský.

Rozpočet Evropského poháru na Špičáku, který je jedním ze šesti podniků seriálu, se vyšplhá k 880 tisícům korun. "Není to finačně výdělečná akce, bereme to jako propagaci areálu," mínil Kasík.

Na cenách se mezi 21 nejlepších vyplatí 4 000 eur - odměny se dočká osm mužů, čtyři ženy a vždy první trojice v kategoriích juniorů, juniorek amasters.

Pro české zástupce je závod navíc kvalifikací pro mistrovství světa na přelomu srpna a září ve švýcarském Champéry. Organizátoři, kteří očekávají návštěvnost okolo 5 500 diváků (loni jich přišlo o tisíc méně), připravili navíc pro veřejnost doprovodný program.

V průběhu víkendu bude probíhat biková škola pod vedením osobnosti Richarda Gasperottiho, výuka zvládnutí jízdy přes překážky, soutěže o ceny ze zaměřením hlavně na děti a je možné zdarma otestovat sjezdová kola.

Vstup na celou akci je volný.

Nejsme hazardéři, tvrdí o sjezdu horských kol Matěj Charvát

Blázni, bezmozci, kamikadze...I tyhle reakce blesknou v hlavě nezasvěcenému člověku, když vidí sjezdaře na horských kolech spustit se z kopce a kličkovat mezi stromy.

"Strach v hlavě funguje a je to dobře. Ale nehazardujeme na hranici. Pro nás je to každodenní věc a v 99 procentech neriskujeme zdraví. Za sebe můžu říci, že se snažím jezdit bezpečně," reaguje před víkendovým závodem Evropského poháru na Šumavě Matěj Charvát, loňský mistr ČR z týmu K. T. R. Racing.

Neříkejte, že už za sebou nemáte pár nepříjemných pádů.
To ano, i letos už jsem hodněkrát ležel na zemi. Ale vždycky to bylo kontrolovaně, nic vážného se mi nestalo.

Česká sjezdařská legenda Richard Gasperotti rád s nadsázkou vyjmenovával, kolik železa po zlomeninách má v těle. Co vy?
No, pár šroubků mám. Jeden v lokti, jeden v zápěstí. Nejhorší asi bylo, když jsem si zlomil obě ruce najednou.

To vás asi museli doma krmit.
Krmení bylo ještě dobré! (smích)

Vyhnout se pádům znamená v první řadě zvládnout techniku jízdy?
Je to jako v jakémkoliv sportu. Tak dlouho něco děláte, až v tom získáte jistotu. Pro laikovo oko to vypadá nebezpečně, ale pro nás už vážně ne. Většina závodníků jezdí tak, aby se jim nic nestalo. Sezona je dlouhá a nemáme zájem strávit ji doma nebo u doktorů. Jasně, je to adrenalin, proto to dělám, mám ho rád. I proto jako doplňkový sport jezdím na motorce. Ale umím sebou plácnout i na pláž a relaxovat u moře.

Jaké to bude závodit na Špičáku v domácím prostředí?
Těším se. Je to pro mě lehčí, protože jsou tu lidi, kteří mě znají a fandí mi. A bude to závod, který má na rozdíl od Českého poháru hodně velkou úroveň.

Jaký výsledek vás uspokojí?
Zatím jsem letos v Evropském poháru ve finále vždycky spadnul. Ale na úvodním podniku jsem byl v kvalifikaci třetí. Na Špičáku chci dojet v první pětce.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

David a Dušan Polozové
Poloz vedl svůj tým proti synovi poprvé. A v Plzni prohrál

Přestože oba žijí házenou naplno, tahle situace ještě nikdy nenastala. Otec Dušan Poloz, který trénuje nováčka norské ligy Follo HK, vedl svůj tým vůbec poprvé...  celý článek

Plzeňský brankář Petr Bolek zasahuje před útočníkem AS Řím Edinem Džekem.
Alkohol za volantem fotbalisty. O řidičák přišel plzeňský brankář Bolek

Brankář plzeňských fotbalistů Petr Bolek řídil pod vlivem alkoholu. Ostravský soud mu uložil zákaz řízení na tři roky a pokutu 150 tisíc korun, finanční trest...  celý článek

Jan Schleiss z Plzně překonává chomutovského gólmana Jana Strmeně.
Musíme naplno využít každou šanci, říká plzeňský Schleiss

Stejně jako každé léto se rve útočník Jan Schleiss, který zanedlouho oslaví 23. narozeniny, o místo v kádru hokejové Škody Plzeň. „Letos se mi to zdá ještě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.