Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silničáři na Plzeňsku nemohou sehnat další sůl a musí s ní proto šetřit

  14:24aktualizováno  14:24
Silničáři v Plzeňském kraji museli začít výrazně šetřit s posypovou solí. Zahraniční dodavatelé jim ji kvůli tuhé zimě v celé Evropě přestali dodávat. Aby cestáři vystačili se současnými zásobami soli, začali častěji používat inertní posyp.
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Luděk Peřina, MAFRA

"Jsme zcela závislí na velkododavatelích z Německa a Rakouska a ti nám sůl už v polovině prosince přestali dodávat," řekl iDNES.cz ředitel Správy a údržby silnic v Plzeňském kraji Stanislav Liška.

Dodal, že kraj má sice s dodavateli uzavřeny smlouvy, v současnosti ale velkododavatele nestíhají, protože se na ně obracejí s vyššími požadavky i odběratelé z ostatních zemí a extrémní poptávka je i od rakouských a německých silničářů. Ti mají u tamních producentů a obchodníků se solí přednost.

"Bohužel tam nefunguje žádný princip, na základě kterého bychom měli přednost my, nemůžeme ani nabídnout jinou cenu, která je určena obchodní soutěží," řekl Liška.

Upozornil, že v současnosti má všech šest středisek údržby v Plzeňském kraji ve skladech ještě relativně dostačující zásobu soli, ale musí se s ní maximálně šetřit, protože není jasné, kdy bude možné sklady doplnit.

"Častěji než jindy některé úseky ošetřujeme inertním posypem, jehož máme dostatek a není problém s doplněním zásob, protože ho odebíráme z místních kamenolomů," řekl Liška.

Solit místa, která nejsou nebezpečná, je luxusem

Miroslav Sedláček ze Správy a údržby silnic Stříbro uvedl, že úspory se na silnicích konkrétně projevují například tak, že se solí hlavně zatáčky a nebezpečná klesání či stoupání. "Na rovných a zalesněných úsecích je solení v této době luxusem. Tam musí řidiči jezdit po sněhu krytém posypem," řekl Sedláček. Dodal, že už také není možné v tak velké míře solit preventivně jako jindy v minulosti.

"Řidiči si naštěstí během půldruhého měsíce, kdy už zimní počasí panuje, zvykli a na silnicích jezdí celkem opatrně," řekl Liška.

Na údržbu silnic včetně jejich zimního ošetřování dává Plzeňský kraj ročně 600 milionů korun. Letos je však zima podle Lišky zatím asi o čtvrtinu finančně náročnější než v minulosti. Navíc letošní tuhá zima zřejmě zanechá na silnicích větší škody.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pervitin
Dealer nabízel pervitin za peníze i za sex, protislužbou platil i muž

Kriminalisté obvinili čtyřicetiletého Plzeňana z obchodování s drogami. Podle nich narkotika prodával nejen za peníze, ale přijímal i „poplatek“ v podobě...  celý článek

Veduta plaského kláštera z 18. století.
Veduta se ukrývala v Maďarsku a Rakousku. Teď je zpátky doma, v Plasích

V Rakousku byla na prodej vzácná kolorovaná perokresba cisterciáckého kláštera v Plasích z 18. století. Dosud neznámou vedutu zakoupilo plaské Centrum...  celý článek

V Plzni se srazila tramvaj s autobusem, záchranáři ošetřili 17 zraněných
Tramvaj v Plzni narazila do boku autobusu, policisté obvinili oba řidiče

Podle policistů mohou za srážku tramvaje a autobusu v Plzni na Borech v listopadu loňského roku oba řidiči. Za ublížení na zdraví jim hrozí až rok vězení. Po...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.