„Přes počáteční obavy, jak bude služba veřejností přijata a využívána, můžeme dnes konstatovat, že zájem vysoce předčil naše očekávání. Původní předpoklad 1 333 kilometrů najetých za měsíc byl každým měsícem překračován, a to až na trojnásobek. Rekordní v tomto ohledu bylo září, kdy Senior expres najel 4 027 kilometrů a za 30 sledovaných dnů převezl 293 klientů,“ řekla vedoucí odboru sociálních služeb magistrátu Alena Hynková.
Doprava seniorů a postiženýchSenior expres pro penzisty a držitele průkazu ZTP a ZTP/P, včetně dětí, dopraví zájemce kamkoliv po městě za 20 korun, mimo Plzeň pak za 11 korun za kilometr, v obou případech s nástupní taxou 10 korun. Jedinou podmínkou je trvalé bydliště v Plzni a u seniorů věk nad 70 let. Služba v Plzni funguje od 1. dubna 2014 a objednat ji lze na telefonu 601 380 381. Zároveň dál funguje osobní doprava zdravotně postižených, kterou zajišťuje firma Jana Peška po objednání na čísle 603 466 123. |
Podle ní se ale s rostoucím zájmem zvyšuje počet stížností zákazníků, které dispečink z kapacitních důvodů odmítá. Jen v září jich bylo 145.
Služba, kterou dosud zajišťuje jedna Škoda Fabia, je dlouhodobě přetížená. V současné době proto zástupci magistrátu jednají s provozovatelem o přenastavení podmínek služby. Je třeba přehodnotit limit 16 tisíc najetých kilometrů za rok.
„Město vnímá službu jako potřebnou a velmi žádanou, i proto aktuálně řešíme variantu zvýšení objemu kilometrů až na zhruba 70 tisíc za rok a zajištění služby od roku 2015 dvěma vozy,“ konstatovala Hynková.
První změnou v poskytování služby je nový automobil Volkswagen Caddy. Plzeňské městské dopravní podniky, které na projektu s městem spolupracují, jej pořídily kvůli zvýšení komfortu přepravy. Vozidlo, nabízí oproti fabii prostornější interiér a vyšší polohu sedadel, které zjednoduší klientům nástup a výstup.