Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl řekl, že větší omezení pocítí řidiči jen v prvních dvou dnech stavby, kdy budou technici sundávat informační portály nad dálnicí.
Bývalý přechod Rozvadov |
„Kvůli demontáži portálů bude ve středu uzavřen jeden dálniční pás, ve čtvrtek pak pás pro opačný směr. Doprava bude místo objíždět přes odpočívku. Pro demontáž portálů jsme vybrali dny, kdy je v této lokalitě nejmenší provoz kamionů,“ uvedl Rýdl.
Podle něj je dvoudenní převádění dopravy přes parkoviště největším dopravním omezením po dobu stavebních úprav.
„Řidiči budou o stavebních úpravách a dopravních omezeních informovaní už s předstihem prostřednictvím několika proměnných informačních portálů na dálnici D5. Policisté budou na místě provádět kontrolní činnost a budou dohlížet na bezpečnost,“ uvedl mluvčí police Plzeňského kraje Jan Koželuh.
Od pátku stavbaři neočekávají větší problémy s dopravou, protože místo, kde dříve probíhaly policejní a celní kontroly, je natolik široké, že auta budou moci bez problémů jezdit vedle staveniště.
Za 19,5 milionu korun bez DPH stavební firma osadí nová svodidla, odstraní osvětlení, opraví vozovku v místech, kde dříve byly kontrolní budky, a vybuduje další zejména bezpečnostní prvky v dálnici.
Do Německa stotřicítkou v září, do Čech rychle až za pár let
Ve druhé polovině září letošního roku bude možné ve směru do Německa jezdit rychlostí 130 kilometrů v hodině.
„Zástupci Ředitelství silnic a dálnic projednali s bavorskými kolegy i zrušení rychlostního omezení na začátku německé dálnice A6. Nově bude neomezená rychlost začínat už na hraniční čáře. Výhledově bude stejná situace i ve směru do České republiky,“ poznamenal Rýdl.
K tomu ale dojde, až německá strana opraví vozovku na hraničním mostě, která je v její správě.
„Do té doby, zřejmě několik let, bude na mostě omezena rychlost na 80 kilometrů v hodině. Ihned za mostem, již na českém území, bude povolena rychlost 130 kilometrů v hodině namísto současné šedesátky,“ dodal Rýdl.
Dálničním hraničním přechodem Rozvadov - Waidhaus projela první auta v roce 1997. Byl největším dálničním přechodem ve střední Evropě. Celnice v areálu fungovala deset let, skončila se vstupem ČR do Schengenu.
Bývalé kontrolní budky stejně jako zastřešení nad jízdními pruhy jsou už roky odstraněné. Z bývalého parkoviště pro kamiony a celniště je dálniční odpočívka, v loňském roce ve směru do Německa tam otevřela nová čerpací stanice. Většina budov v areálu však roky chátrá.