Lávka z roku 1978, stržená loni v lednu povodní, byla totiž v podstatě černou stavbou. Nikomu tudíž nepatří a platit zatím nikdo nechce ani její odstranění.
O stavbě nové začíná jednat mikroregion Touškovsko sdružující obce v okolí hradu Buben. Pro letošek je to jeho hlavní úkol.
„Projekt na obnovu bychom chtěli financovat z dotačního programu, který má v lednu či únoru vypsat Plzeňský kraj,“ vysvětluje místopřesedkyně sdružení a starostka Kozolup Michaela Opltová. Podle ní je škoda, že si na lávku nikdo nevzpomněl hned po povodních, kdy byla v oblasti potřebná technika.
Likvidace bude zřejmě na řadě až spolu se stavbou lávky nové. Podle ní bude stavba poměrně drahá, protože lávku takového typu, jaká v místě dosud stála, už vodohospodáři nepovolí. A ředitel závodu Berounka Povodí Vltavy Miloň Kučera potvrzuje, že v uvedeném úseku by neměl být mostní pilíř přímo v korytě vodního toku jako dosud. Povodí ale podle jeho slov chce být při jednání s krajem o obnově lávky nápomocno.
Náhradní trasa povede přes jinou lávku
Turisté zatím chystají náhradní trasy přes jinou lávku přímo pod hrází přehrady asi 1,5 kilometru proti proudu od Bubnu.
Od hradu Buben k přehradě HracholuskyFotoblog Ladislava Matějky |
S turistickým využitím provozní lávky pod hrází Hracholuské přehrady vodohospodáři souhlasí. „Dnes je opatřena zákazy vstupu, po zvýšení zábradlí bude možné, aby ji turisté využívali,“ říká jejich ředitel Kučera.
Zmíněné úpravy jsou ochotni udělat zástupci Klubu českých turistů z Plzně. „Bude to dočasné řešení do doby, než vznikne lávka nová. Už na jaře chceme přeznačit turistické trasy, které tudy vedou a jsou velmi důležité a oblíbené,“ sdělil Jiří Zápotocký z Klubu českých turistů.