Nová část silnice číslo I/27 v Plzni u borské věznice začne už po prázdninách

Nová část silnice číslo I/27 v Plzni u borské věznice začne už po prázdninách sloužit řidičům | foto: Daniel Beran, MAFRA

Řidičům v Plzni začne brzy sloužit nové napojení klatovské výpadovky

  • 10
Nová silnice spojující most přes České údolí a kruhový objezd v Sukově ulici v Plzni je téměř hotová a po prázdninách bude otevřena. Pro obyvatele oblasti podél Klatovské třídy nad náměstím Míru to bude zřejmě znamenat podstatný zlom. Tisíce aut budou odkloněny do Sukovy ulice a na novou výpadovku na Klatovy.

"Nad náměstím Míru se provoz na Klatovské výrazně zklidní. Podél věznice už nebude možné jet na most přes údolí, ale jen do Litic," prohlásil náměstek primátora Plzně pro dopravu Miloslav Šimák.

Mapka nového napojení klatovské výpadovky v Plzni na Sukovu ulici

Součástí nové silnice jsou například nový most přes železniční trať na Klatovy nebo viadukt, po kterém jezdí auta mezi Kaplířovou ulicí a areálem Západočeské univerzity.

Ačkoliv má poslední část plzeňské výpadovky na Klatovy za téměř 900 milionů korun pro město zásadní význam, hrozilo, že nebude v dohledné době dokončena. Patřila totiž ke stavbám, které stát kvůli šetření v ekonomické krizi v roce 2009 zastavil. Přerušení nakonec trvalo pouze několik měsíců.

Šéf plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák řekl, že stavba silnice je ve finále. "S otevřením počítáme v září, nejpozději v říjnu," uvedl Kuťák. Ten sdělil, že nyní v podstatě zbývá novou část klatovské výpadovky pouze napojit na kruhový objezd v Sukově ulici.

Kolaps na křižovatce Klatovské se Sukovou prý nenastane

V Plzni v souvislosti s očekávaným zvýšením provozu právě v Sukově ulici panovaly obavy, že bude kolabovat doprava na křižovatce s Klatovskou třídou na náměstí Míru.

"Nechali jsme proto udělat analýzu budoucí dopravní situace a její výsledky říkají, že kapacita křižovatky je dostatečná. K výraznému zhoršení provozu by tedy dojít nemělo," sdělil Zdeněk Kuťák. Náměstek Šimák ovšem přiznal, že i přes ujištění expertů bude mít po otevření nové silnice lehké mrazení v zádech než se přesvědčí, že dopravu kolaps nečeká.

Od kruhové křižovatky v Sukově ulici je dlouhodobě plánována silnice, která ve vzdálenosti několik set metrů podél Klatovské třídy spojí Jižní předměstí se Severním. Původní projekt, který počítal s vybudováním široké magistrály se ukázal jako neprůchodný kvůli miliardovým nákladům a odporu, na který narazil u veřejnosti.

Zástupci města a Ředitelství silnic a dálnic se proto dohodli, že se plán výrazně omezí. Nový projekt však zatím nemá dokončený posudek vlivů na životní prostředí a není dosud jasné, zda se na něj podaří sehnat peníze. Náměstek Šimák doufá, že se alespoň část silnice od kruhové křižovatky v Sukově ulici postaví. "I kdyby se to podařilo jenom do Borské ulice, už by to mohlo provoz ve městě zlepšit," uzavřel Šimák.

Křižovatka Klatovské se Sukovou ulicí, kde bude veškerá tranzitní doprava bude nově směřovat k Borským polím

Křižovatka Klatovské se Sukovou ulicí, kde bude veškerá tranzitní doprava bude nově směřovat k Borským polím