Rekonstrukce začala 3. srpna, za tu dobu v centru Plzně stavbaři vyměnili nejen betonové panely, ve kterých jsou uložené kolejnice pro tramvaje, ale pracovalo se i na úpravách horkovodu uloženém hluboko pod silnicí.
Během středečního dne dodělávali dělníci ještě poslední spáry mezi panely a dláždili silnici kolem zrekonstruované trati. Tramvaje linek 1 a 2 se dneškem vrací na své původní trasy, ale auta nebudou moci do ulice ještě několik týdnů vjet.
Opravy tramvajových kolejí se dělaly na konečné linky 4 na Borech, Chodském náměstí, na Belánce a v Prešovské ulici. Kvůli tomu bylo třeba výrazně pozměnit jízdní řády v krajské metropoli.
Například po Klatovské třídě namísto tramvají jezdily autobusy označené 4A, z nichž se při cestě na Severní předměstí nebo do Skvrňan přestupovalo v sadech Pětatřicátníků nebo na Palackého náměstí. Další přestupní místo bylo v zastávce Anglické nábřeží, Pražská. Před náměstí tramvaje vůbec nejezdily.