Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyschlým řečištěm se na nás valila voda, vzpomíná Trněný na Dakar

  9:20aktualizováno  9:20
Řadu dramatických chvil prožil závodník Karel Trněný z Meclova na Domažlicku při posledním ročníku Rallye Dakar. Jezdec, známý především z českého automobilového šampionátu, absolvoval legendární závod vůbec poprvé. Místo Škody Fabie usedl za volant kamionu MAN.

Karel Trněný a jeho stálý spolujezdec Václav Pritzl. | foto: Robert Balcar

Hlavním úkolem Karla Trněného bylo dělat ostrou asistenci kamionům týmu Buggyra a Martinu Prokopovi.

A zrovna tento ročník Dakaru byl jedním z nejnáročnějších. „Já to samozřejmě nemohu posoudit, protože jsem Dakar ještě nejel. Ale hodně lidí se shodlo na tom, že tenhle patřil k těm nejtěžším. A to co se týče navigace a terénu i povětrnostních podmínek. Byl to extrémně poskládaný závod a hodně se to projevilo,“ říká závodník.

Hodně těžko mu bylo například v Bolívii, kde měl s vozidlem projet vyschlým řečištěm.

„Vjeli jsme do něj. Jenže začalo pršet a sněžit. Absolvovali jsme nějakých dvacet kilometrů. Pak jsme měli odbočit do dalšího, menšího řečiště. Ale najednou se proti nám začala valit voda,“ popisuje dramatické momenty Trněný.

Když dojel k místu, kde se měl s kamionem otočit, byla tam už celkem velká řeka.

„Vody už začalo být hodně. Chtěli jsme to objet, jenže jsme zapadli. Kolega nás musel vytáhnout. Trvalo to asi hodinu a půl. Objeli jsme horu jinudy a viděli jsme, jak je v řečišti zapadáno dalších deset kamionů. Jde o chvíle, kdy si říkáte: ‚To prostě nejde projet.‘ Museli jsme ostatním pomoci a pak skočit zpět do řečiště na jiném místě a doufat, že se dostaneme dál. Z jedné strany řeka, z druhé hory. Je to opravdu zvláštní pocit, který jsem nikdy předtím nezažil,“ vypráví jezdec s tím, že na trati mnohokrát pomáhal ostatním závodníkům.

„Dakar takhle funguje. Zvláště, když nejedete špičku. Lano je v permanenci víc, než by si člověk přál. Našli jsme si tak spoustu nových kamarádů, třeba z Alžírska nebo Francie,“ dodává Trněný a je spokojený s tím, jak se podařilo asistenci týmu Buggyra zvládnout.

„Splnili jsme, co bylo potřeba,“ dodává jezdec, kterého od čtvrté etapy začala trápit technika.

Problémy se postupně zhoršovaly. „Do cíle jsme dojeli, ale v celkové klasifikaci jsme kvůli nesplnění některých povinných bodů nebyli,“ dodává Trněný.

Na slavnou rallye by se někdy v budoucnu opět rád podíval. „Byl to úžasný zážitek, který nás hodně posunul dopředu,“ doplňuje.





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.