Podle Pavla Hally ze SŽDC praskla vodovodní trubka v tělese mostu nad železnicí krátce po páté hodině ranní, voda strhla část svahu a začala vytékat přímo do kolejiště.
Jeden z prvních ranních vlaků, který do vody a bahna nedaleko křížení domažlické a chebské tratě najel, se lehce poškodil. Dráhy svedly dopravu jen na jednu kolej. "Protože se však množství vytékající vody nedařilo snížit, musel být v 6:30 provoz zcela zastaven," řekl Halla.
Na místo dorazili hasiči s čerpadly, ale práci jim komplikoval mráz.
Vlaky regionální dopravy včetně Plzeňské linky byly v úseku mezi plzeňským hlavním nádražím a Křimicemi nahrazeny autobusy. Rychlíky měly výluku z Plzně do Kozolup.
Podle původního odhadu měl být koridor Plzeň - Cheb v postiženém úseku uzavřen do 12 hodin, ale dráhy mimořádnou výluku prodloužily do 14:00. Poté byl provoz na jedné ze dvou kolejí obnoven. Podle drážního webu nabírají vlaky kvůli omezení zpoždění maximálně 15 minut.
Porucha na vedení užitkové vody, které patří jedné z firem v bývalém škodováckém areálu, zřejmě souvisí s počasím. Meteorologická stanice v Plzni-Bolevci ráno zaznamenala -22,2 °C. Podle Marty Suché z ČHMÚ to bylo nejchladnější ráno letošní zimy, zároveň v Bolevci padl historický rekord pro 6. února.