Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Politici začínají couvat od tramvajové linky na Borská pole

  11:25aktualizováno  11:25
Jeden z nejvýznamnějších projektů na zlepšení veřejné dopravy v Plzni - prodloužení tramvajové trati k areálu univerzity na Borských polích - bude zřejmě odložen na neurčito. Nové vedení plzeňské radnice, kterou ovládá koalice ODS a ČSSD, začalo od záměru couvat.
Prodloužení tramvajové trati má vyřešit problémy s přetíženými spoji na Borská pole

Prodloužení tramvajové trati má vyřešit problémy s přetíženými spoji na Borská pole | foto:  Dan Materna, MAFRA

Prodloužení tramvajové trati radnice chystá zhruba deset let. Na stavbu už jsou vykoupeny pozemky. Trať měla být vybudována v letech 2012 a 2013. Roky připravovaný půlmiliardový projekt měl vyřešit problém s tím, že autobusy nezvládají převoz tisícovek vysokoškoláků na univerzitu, přetížené jsou i spoje, kterými jezdí lidé do továren v průmyslové zóně.

Ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD) připustil, že se mu plán dostat tramvaje k univerzitě příliš nezamlouvá.

"Je na zvážení, zda už k tomu nepominuly důvody. Jde o velké peníze. A pokud jsou někde vyhrazené finance pro budoucí stavbu trati, dokázali bychom je využít jinde," prohlásil Martin Zrzavecký. Ten tvrdí, že politici ČSSD mají pocit, že doprava autobusy a trolejbusy na Borská pole je dostatečná.

Podceňuje Plzeň veřejnou dopravu?

Bývalého městského radního Miroslava Zábranského (Plzeňská aliance), který prodloužení trati prosazoval, snaha zastavit projekt nepřekvapuje.

"ČSSD už dřív hodně tlačila na to, že tramvaj není zapotřebí. Ani pro některé lidi z ODS ten projekt nebyl prioritou. Plzeň dlouhodobě podceňuje význam veřejné dopravy, a to je jedna z největších chyb," řekl Zábranský. Ten je přesvědčen, že při dnešní politické konstelaci na radnici je rozvoj tramvajové trati mrtvý.

Podle technického náměstka primátora Petra Runda (ODS) není plánovaný projekt ohrožen. "Je třeba k tomu přistupovat uvážlivě a dát všechna čísla na stůl. A pak ať se zastupitelé rozhodnou, jestli těch deset let práce na přípravě stojí za to vyhodit," reagoval Petr Rund.

"Jsou zajištěny finanční prostředky. Jsou schváleny dotace, které můžeme využít. Město by to stálo zhruba 250 milionů rozložených do dvou tří let," sdělil Rund.

Jak naložit se záměrem prodloužení tramvajové trati na Borská pole?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 5. ledna 2011. Anketa je uzavřena.

Od záměru neustupovat, trať postavit 952
Projekt zastavit a peníze investovat jinak 334




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vltava byla první červencový týden přeplněná. Lodě a rafty musely stát před...
Skalních vodáků ubývá, dobrodružství na Berounce láká víc rodiny s dětmi

Majitelé kempů i provozovatelé půjčoven lodí z Plzeňského kraje jsou s letošní sezonou spokojeni. Na Berounku i Otavu přijíždějí tisíce vodáků.   celý článek

(ilustrační snímek)
Řidiče, který policistům ujížděl stoosmdesátkou, poslal soud za mříže

Německého řidiče, který po D5 ujížděl policistům z Rudné u Prahy až na Tachovsko, poslal Okresní soud Plzeň-jih na 3,5 roku do vězení. Při honičce se střílelo...  celý článek

(ilustrační snímek)
Po smrti dívky se pozůstalí poprali, rvačku začal projednávat soud

Smrt dívky při autonehodě se stala rozbuškou už dost vyhrocených vztahů v rodině z Plzeňska. Když bylo potřeba zařídit pohřeb, pozůstalí se poprali. Událost z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.