Prodloužení tramvajové trati radnice chystá zhruba deset let. Na stavbu už jsou vykoupeny pozemky. Trať měla být vybudována v letech 2012 a 2013. Roky připravovaný půlmiliardový projekt měl vyřešit problém s tím, že autobusy nezvládají převoz tisícovek vysokoškoláků na univerzitu, přetížené jsou i spoje, kterými jezdí lidé do továren v průmyslové zóně.
Ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD) připustil, že se mu plán dostat tramvaje k univerzitě příliš nezamlouvá.
"Je na zvážení, zda už k tomu nepominuly důvody. Jde o velké peníze. A pokud jsou někde vyhrazené finance pro budoucí stavbu trati, dokázali bychom je využít jinde," prohlásil Martin Zrzavecký. Ten tvrdí, že politici ČSSD mají pocit, že doprava autobusy a trolejbusy na Borská pole je dostatečná.
Podceňuje Plzeň veřejnou dopravu?
Bývalého městského radního Miroslava Zábranského (Plzeňská aliance), který prodloužení trati prosazoval, snaha zastavit projekt nepřekvapuje.
"ČSSD už dřív hodně tlačila na to, že tramvaj není zapotřebí. Ani pro některé lidi z ODS ten projekt nebyl prioritou. Plzeň dlouhodobě podceňuje význam veřejné dopravy, a to je jedna z největších chyb," řekl Zábranský. Ten je přesvědčen, že při dnešní politické konstelaci na radnici je rozvoj tramvajové trati mrtvý.
Podle technického náměstka primátora Petra Runda (ODS) není plánovaný projekt ohrožen. "Je třeba k tomu přistupovat uvážlivě a dát všechna čísla na stůl. A pak ať se zastupitelé rozhodnou, jestli těch deset let práce na přípravě stojí za to vyhodit," reagoval Petr Rund.
"Jsou zajištěny finanční prostředky. Jsou schváleny dotace, které můžeme využít. Město by to stálo zhruba 250 milionů rozložených do dvou tří let," sdělil Rund.