Motoristy čekají v Plzni komplikace, od 23. ledna budou pro dopravu uzavřené...

Motoristy čekají v Plzni komplikace, od 23. ledna budou pro dopravu uzavřené podjezdy na Mikulášské třídě u hlavního vlakového nádraží. (20. ledna 2017) | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Podjezdy u hlavního nádraží v Plzni se zavírají, čeká se kolaps dopravy

  • 0
Miliardová přestavba zbývající části vlakového nádraží, jejíž součástí budou i dva nové mosty, odstartovala v pátek v Plzni. Motoristé i chodci pocítí změnu už v pondělí ráno, kdy se pod oběma podjezdy na Mikulášské třídě uzavře silnice i chodníky.

„Provoz bude umožněný jen tramvajím. Ty budou i po delší dobu přes staveniště projíždět oběma směry jen po jedné koleji,“ upozornil náměstek plzeňského primátora pro dopravu Petr Náhlík z KDU-ČSL.

Motoristé, kteří v pondělí vyjedou do okolí nádraží, se musejí připravit na komplikace v dopravě. “Hodně řidičů změny zjistí teprve u značek se zákazem vjezdu,“ obává se provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček.

Policisté očekávají, že kromě naplánovaných objížděk budou řidiči znalí Plzně hledat své vlastní trasy.

Změny v trasách autobusů a trolejbusů od 23. ledna

Trolejbusová linka 12 bude nově jezdit po Anglickém nábřeží, kolem pivovaru, na most Nad nádražím, sjede do Železniční ulice, kde budou nově zastávky u výstupu z podchodu pro chodce skrz nádraží. Pak budou trolejbusy pokračovat do Koterovské, kde se napojí na současnou trasu. Autobusové linky 35 a 57 nebudou zajíždět k Ježíšku, ale z Americké pojedou Sirkovou, ulicí U Prazdroje do Šumavské, na zastávce Hlavní nádraží pod budovou soudu budou mít novou počáteční stanici. Noční autobusy budou z Americké odbočovat do Prokopovy ulice, pak zahnou na Most Milenia a budou najíždět na svoji trasu.

„Určitě budeme sledovat situaci na objízdných trasách. Očekáváme, že větší provoz může být například i přes Lobzy a Rolnické náměstí,“ řekl šéf plzeňských dopravních policistů Vladimír Divok.

Součástí přestavby nádraží bude i zahloubení silnice pod mosty asi o 80 centimetrů a její rozšíření. Překládat se budou všechny kabely a sítě, které vedou pod vozovkou.

„Město na zahloubení silnice přispívá asi 80 miliony korun. Nepřekročitelnou podmínkou města, kterou odsouhlasilo i zastupitelstvo, je zprovoznění silnice pod oběma železničními podjezdy do 31. srpna 2018,“ připomněl primátor Martin Zrzavecký z ČSSD.

Výběrové řízení na rekonstrukci všech jižních nástupišť na hlavním vlakovém nádraží a kolejiště mezi nádražní budovou a mosty přes řeku Radbuzu vyhrálo sdružení Metrostav a OHL ŽS.

Projektanti spočítali náklady na stavbu zhruba na 1,2 miliardy korun, vítězné stavební firmy se zavázaly, že práce zvládnou o čtvrt miliardy levněji.

Mojmír Nejezchleb ze Správy železniční dopravní cesty uvedl, že z evropských fondů by se mělo platit zhruba 839,5 milionu korun.

Tato část rekonstrukce nádraží včetně obou nových mostů a nového parkoviště před historickou nádražní budovou má být podle harmonogramu hotová do konce roku 2019.