Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podjezdy u hlavního nádraží v Plzni se zavírají, čeká se kolaps dopravy

  17:42aktualizováno  17:42
Miliardová přestavba zbývající části vlakového nádraží, jejíž součástí budou i dva nové mosty, odstartovala v pátek v Plzni. Motoristé i chodci pocítí změnu už v pondělí ráno, kdy se pod oběma podjezdy na Mikulášské třídě uzavře silnice i chodníky.

Motoristy čekají v Plzni komplikace, od 23. ledna budou pro dopravu uzavřené podjezdy na Mikulášské třídě u hlavního vlakového nádraží. (20. ledna 2017) | foto: Ladislav Němec, MAFRA

„Provoz bude umožněný jen tramvajím. Ty budou i po delší dobu přes staveniště projíždět oběma směry jen po jedné koleji,“ upozornil náměstek plzeňského primátora pro dopravu Petr Náhlík z KDU-ČSL.

Motoristé, kteří v pondělí vyjedou do okolí nádraží, se musejí připravit na komplikace v dopravě. “Hodně řidičů změny zjistí teprve u značek se zákazem vjezdu,“ obává se provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček.

Policisté očekávají, že kromě naplánovaných objížděk budou řidiči znalí Plzně hledat své vlastní trasy.

Změny v trasách autobusů a trolejbusů od 23. ledna

Trolejbusová linka 12 bude nově jezdit po Anglickém nábřeží, kolem pivovaru, na most Nad nádražím, sjede do Železniční ulice, kde budou nově zastávky u výstupu z podchodu pro chodce skrz nádraží. Pak budou trolejbusy pokračovat do Koterovské, kde se napojí na současnou trasu. Autobusové linky 35 a 57 nebudou zajíždět k Ježíšku, ale z Americké pojedou Sirkovou, ulicí U Prazdroje do Šumavské, na zastávce Hlavní nádraží pod budovou soudu budou mít novou počáteční stanici. Noční autobusy budou z Americké odbočovat do Prokopovy ulice, pak zahnou na Most Milenia a budou najíždět na svoji trasu.

„Určitě budeme sledovat situaci na objízdných trasách. Očekáváme, že větší provoz může být například i přes Lobzy a Rolnické náměstí,“ řekl šéf plzeňských dopravních policistů Vladimír Divok.

Součástí přestavby nádraží bude i zahloubení silnice pod mosty asi o 80 centimetrů a její rozšíření. Překládat se budou všechny kabely a sítě, které vedou pod vozovkou.

„Město na zahloubení silnice přispívá asi 80 miliony korun. Nepřekročitelnou podmínkou města, kterou odsouhlasilo i zastupitelstvo, je zprovoznění silnice pod oběma železničními podjezdy do 31. srpna 2018,“ připomněl primátor Martin Zrzavecký z ČSSD.

Výběrové řízení na rekonstrukci všech jižních nástupišť na hlavním vlakovém nádraží a kolejiště mezi nádražní budovou a mosty přes řeku Radbuzu vyhrálo sdružení Metrostav a OHL ŽS.

Projektanti spočítali náklady na stavbu zhruba na 1,2 miliardy korun, vítězné stavební firmy se zavázaly, že práce zvládnou o čtvrt miliardy levněji.

Mojmír Nejezchleb ze Správy železniční dopravní cesty uvedl, že z evropských fondů by se mělo platit zhruba 839,5 milionu korun.

Tato část rekonstrukce nádraží včetně obou nových mostů a nového parkoviště před historickou nádražní budovou má být podle harmonogramu hotová do konce roku 2019.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sedmipodlažní budova na Rokycanské třídě v Plzni je zčásti postavená načerno....
Radnice trvá na bourání kontroverzní stavby. Spor opět míří k soudu

Spirála sporu mezi plzeňským magistrátem a Davidem Houserem, který vlastní zčásti nepovolenou stavbu na Rokycanské třídě, se znovu roztáčí. Věc bude znovu...  celý článek

Obec Modrava na Šumavě.
Češi se vracejí na Šumavu, na dovolenou jich přijíždí čím dál víc

Šumavě každým rokem po tisících přibývají návštěvníci, přijíždějí z jiných koutů České republiky, ale i ze zahraničí. Navíc zůstávají déle, zatímco dříve...  celý článek

(ilustrační foto)
Na rodinný dům u Plzně spadla parašutistka, za letu zřejmě ztratila vědomí

V Nové Vsi u Líní nedaleko Plzně spadla v sobotu dopoledne na rodinný domek parašutistka. Při samostatném seskoku se jí padák sice otevřel, nedalekou travnatou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.