„Aplikace je dalším možným komunikačním kanálem mezi občanem a městem. Lidé nám díky tomuto novému nástroji mohou dát vědět, co se jim v jejich okolí ve vztahu k veřejnému pořádku nelíbí, a my to budeme řešit,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář.
Požadavek mohou lidé zadat pomocí mobilního telefonu, do něhož si zdarma stáhnou aplikaci Plzeň - občan (je dostupná pro operační systémy iOS, Android), nebo také prostřednictvím webových stránek plznito.cz nebo plzni.to.
„Vidím-li nepořádek nebo například chybějící poklop od kanálu, vezmu telefon, otevřu si aplikaci Plzeň - občan, uprostřed je ikona hlášení závad. Vyberu kategorii, tedy čeho se závada týká, zadám požadavek. Umí-li telefon pracovat s polohou, přiřadí si ji sám, nebo polohu mohu zadat ručně. Současně mohu přiložit i fotografii, připsat komentář a vše odešlu,“ vysvětlil ředitel Správy informačních technologií města Plzně Luděk Šantora.
Lidé už nahlásili bezmála 130 podnětů
Podněty je možné přiřadit do kategorií: autovraky, dopravní značení, chodník, kanalizace, lavičky, odpadky, pískoviště, silnice a cyklostezky, zeleň, osvětlení, zastávky MHD a jiné.
Pak se jimi zabývá kontaktní centrum, jeho pracovníci se starají o vyřízení, tedy předávají věci k řešení příslušným složkám města. „Nejčastěji to bývá na Správu veřejného statku města Plzně, jejíž hlavní činností je správa a údržba veřejně přístupného majetku města,“ uvedl Šantora.
Občan pak dostane informaci o řešení podnětu v mobilní aplikaci i na webu. Zatím lidé takto nahlásili 127 podnětů, vyřešeno je jich už 81, na zbylých se pracuje. Nejčastěji se upozornění týkala odstavených autovraků i chybějících nebo zarostlých dopravních značek.