V pátek se stavem tramvajových tratí v Plzni mimořádně zabývali plzeňští radní. Podkladem pro jejich jednání byl dokument, který zpracovala Správa veřejného statku města Plzně společně s Plzeňskými městskými dopravními podniky. Studie řeší stav až do roku 2020.
"Část plzeňských tramvajových tratí se dostává do kritického stavu, proto vznikl materiál, který mapuje situaci na všech trasách," vysvětluje náměstek pro dopravu Miloslav Šimák.
Podle něj se prudce zhoršuje stav tratí rekonstruovaných v 90. letech minulého století, při které byly koleje ukládány do betonových panelů. Panely se začínají nyní propadat, posunují se, odlamují a zatéká do nich voda. "Tím se zkracuje životnost tratí a rekonstrukce budou muset být dříve, než jsme plánovali," uvedl Šimák.
Opravuje se na několika místech najednou
Už nyní se na několika místech Plzně tramvajové kolejiště obnovuje. V příštím týdnu skončí výměna kolejí v křižovatce u Duhy na Slovanech, od 25. července stavaři rozkopou tramvajovou konečnou na náměstí Milady Horákové.
Výměna kolejí tam výrazně zkomplikuje cestu i autům. Omezení potrvá do konce prázdnin stejně jako na Karlovarské třídě, kde je kvůli opravě tratě a obnově kanalizace od pátku ve směru do centra ulice zcela uzavřena (více čtěte zde).
Město na letošní rok plánuje ještě dvě velké opravy, které budou pokračovat i v příštím roce. Devět milionů korun spolkne oprava kolejiště na Klatovské třídě v křižovatkách s Americkou třídou a u Divadla J. K. Tyla.
Dalších devět milionů bude zapotřebí na opravu přejezdu tramvajové trati v křižovatce Americké a Sirkové ulice u nádraží. Na 22 milionů je odhadnuta oprava tramvajové trati mezi Nádražím ČD a Mikulášským náměstím.