Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plzeňská radnice zkusí prorazit s novou variantou obchvatu Roudné

  7:58aktualizováno  7:58
Spor o jeden z nejkontroverznějších projektů poslední let v Plzni - silniční obchvat Roudné - vstupuje do další fáze. Radnice přišla s pozměněným plánem silnice a věří, že na rozdíl od předešlé s touto variantou při posuzování vlivů na životní prostředí obstojí. Odpůrci jsou stále proti.

Nový obchvat Roudné má ulehčit přetížené Karlovarské třídě, kde se pravidelné tvoří zácpy | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Pozměněný projekt posunul plánovanou silnice v nekritičtějších úsecích dál od obytných budov a počítá s odvedením některých aut z části ulice Na Roudné.

Odpůrci tvrdí, že se plán podstatně nezměnil a dál se obávají zhoršení životního prostředí. "Pokud v této zemi platí zákony, pak by to nemělo projít," prohlásil Pavel Denk, který patří k nejhlasitějším kritikům projektu.

Ve sporu o vybudování silnice stojí magistrát s politiky proti občanským sdružením z Roudné už od 90.let. Především politici ODS a ČSSD, kteří nyní budou společně čtyři roky vládnout městu, však vidí v silnici vytouženou cestu, která by mohla odvést část aut z přetížené Karlovarské třídy. Co pro to tedy úřady udělaly?

V novém projektu došlo k přesunutí plánované komunikace pod fakultní nemocnicí od obydlené zástavby.

"Nové je také napojení obchvatu přes bývalé zahradnické závody do ulice Na Roudné," řekl náměstek primátora Petr Rund.

Od někdejších zahradnických závodů by ulice Na Roudné - vedoucí mezi domy ve čtvrti - měla sloužit pouze rezidentům s povolením vjezdu.

"Ostatní řidiči, pokud pojedou od Bílé Hory, odbočí na silnici kolem zahradnických závodů. Intenzita provozu se tedy rozdělí," sdělil Rund. Náměstek ujišťuje, že po provedených změnách už projekt uspěje při hodnocení úrovně hluku.

Místním vadí hrozba hluku i exhalací

Pavel Denk je ale přesvědčen, že plán neuspěje ani nyní. "Trasa se posunula kousek od domů. Vyřešily se částečně pouze problémy u části ulice Na Roudné, tím že naplánovali novou propojku na obchvat. Ale i tak by byly kolem trasy překračovány hlukové limity, i když méně než u původního projektu," řekl Denk.

Upozornil, že už dnes jsou na Roudné překračovány limity pro znečistěné ovzduší. "A obchvat by přivedl další tisíce aut, čímž by se situace ještě zhoršila. Takže projekt nevychází dobře z hlediska hluku, ani z hlediska exhalací," uvedl Denk.

Posuzování vlivů na životní prostředí může trvat zhruba půl roku. Ani pokud půlmiliardový projekt uspěje, nebude se jednat o jednoduchou stavbu.

"Obávám se, že bude složité vykupovat pozemky, protože některé vlastní odpůrci obchvatu a nebudou je chtít prodat. Jestliže bychom se nedohodli, mohlo by dojít i na vyvlastňování,"sdělil Rund.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Plzni se srazila tramvaj s autobusem, záchranáři ošetřili 17 zraněných
Tramvaj v Plzni narazila do boku autobusu, policisté obvinili oba řidiče

Podle policistů mohou za srážku tramvaje a autobusu v Plzni na Borech v listopadu loňského roku oba řidiči. Za ublížení na zdraví jim hrozí až rok vězení. Po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Plzeňský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Pervitin
Dealer nabízel pervitin za peníze i za sex, protislužbou platil i muž

Kriminalisté obvinili čtyřicetiletého Plzeňana z obchodování s drogami. Podle nich narkotika prodával nejen za peníze, ale přijímal i „poplatek“ v podobě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.