„Na Plzeňských kartách, na nichž nebyla provedena žádná operace na kamenném prodejním místě od května 2011, nemohlo proběhnout založení nových aplikací potřebných k nahrání kuponu. Potíže mohou mít také zákazníci, kteří kartu od května 2011 nepoužívali vůbec. V obou těchto případech je nezbytné dostavit se na jakékoliv prodejní místo Dopravních podniků a nechat si kartu aktualizovat,“ informovala mluvčí PMDP Kateřina Fránová.
Doplnila, že prodejní místa Plzeňských karet najdou zákazníci také na Centrálním autobusovém nádraží a na hlavním vlakovém nádraží v Plzni.
„Pro zákazníky, kteří budou potřebovat kartu aktualizovat, je navíc připravena podpora také v Divadelní ulici 105/3 v Plzni. Ještě během středy funguje od 8 do 16 hodin. Od čtvrtka bude otevírací doba rozšířena od 7 do 18 hodin,“ sdělila Fránová.
Dobíjení peněženky funguje bez problémů
Podotkla, že během úterý a středečního rána přišlo do střediska v Divadelní ulici asi dvanáct zákazníků. Ale jen asi polovina z nich skutečně potřebovala kartu aktualizovat a nastavit podle nového systému.
„Ostatní zákazníci jen postupovali chybně při nabíjení časového kuponu přes bankomat. Kvůli změnám tarifů se totiž změnil postup při nabíjení ročních a půlročních kuponů na bankomatech,“ vysvětlila Fránová a zároveň vyzvala cestující, aby nabíjení časových kuponů u bankomatů věnovali zvýšenou pozornost.
Kolika zákazníků se může problém s kartami týkat, Dopravní podniky nedokážou odhadnout. Vědí sice, kolik karet je aktivních, ale už nezjistí, kolik z nich bylo v posledních letech nabíjeno v prodejnách a kolik bezobslužně. Kateřina Fránová také uvedla, že nabíjení peněženky na Plzeňských kartách by mělo fungovat bez problémů.