Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zprovoznění tramvajové trati na Košutku zpozdily nedodělky o týden

  8:40aktualizováno  8:40
V sobotu měly začít jezdit tramvaje na nejvytíženější plzeňské lince číslo 4 zase až na Košutku. Jenže ve zrekonstruované části kolejiště odhalili ve středu specialisté takové nedodělky, že tam soupravy nepustili. Předem ohlášené zkrácení výluky o osm dnů se tak nekoná.

Tramvaje na Košutku dojedou až za týden | foto: Martin Polívka, MF DNES

„Při středečním šetření přímo na místě byly zjištěné nedodělky, které brání bezpečnému zprovoznění tramvajové trati,“ uvedla mluvčí plzeňského magistrátu Eva Barborková.

Novým termínem zahájení provozu mezi zastávkou Severka a konečnou Košutka je 25. listopad.

Technický náměstek primátora Pavel Šindelář řekl, že zkrácení výluky a zprovoznění trati navrhoval sám zhotovitel stavby, společnost Colas Rail, přibližně před měsícem.

„Ještě při kontrolním dnu 10. listopadu byl zkrácený termín ze strany zhotovitele potvrzen. Na základě této informace náš odbor investic požádal Drážní úřad v Plzni o povolení zkušebního provozu pro tramvajovou trať a ten na podkladě žádosti svolal místní šetření na středu 16. listopadu. Při šetření však byly zjištěny nedodělky,“ uvedl Šindelář.

Rekonstrukce zahrnuje kompletní výměnu kolejových pásů, rekonstrukci trolejového vedení a úpravu tramvajových zastávek a dále opravu části silnice třetí třídy. Stavební práce včetně zastavení provozu tramvají začaly letos 1. září.

Stavbaři renovují trať, ale také zruší podchod a upraví semafory

Součástí projektu je zrušení stávajícího podchodu v prostoru tramvajové zastávky Plzeňka, opravy parkovacích zálivů, chodníků a stezek a úpravy světelných signalizačních zařízení.

Stavba by měla být definitivně dokončena do 31. května 2017.

Tramvajová trať v Karlovarské ulici patří mezi nejvyužívanější. Druhá etapa zahrnující 1 100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí byla v roce 2011 největší investiční akcí města a vyšla na 136 milionů korun s DPH.

Předtím provedená oprava první části trati v délce téměř jeden kilometr si vyžádala finanční krytí ve výši 176 milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Zeman maso-uzeniny, a.s. - Martin Karásek
Vedoucí pracovního týmu v prodejně

Zeman maso-uzeniny, a.s. - Martin Karásek
Plzeňský kraj
nabízený plat: 29 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.