(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Plzeň má novinku. Když se objednáte, úředník na vás počká až do večera

  • 5
Plzeňský magistrát od 1. srpna rozšíří služby na svých úřadech. Kromě zařízení pro invalidy nebo nových dětských koutků a přebalovacích pultů připravil i revoluční novinku pro lidi, kteří nemají čas vyřídit si své záležitosti během dne. Úředníci na ně nově za přepážkou počkají až do 19 hodin.

"Vyšli jsme vstříc občanům, kteří se například z pracovních důvodů v obvyklých úředních hodinách nemohou dostavit," vysvětluje tajemnice magistrátu Dagmar Škubalová.

Novinka se týká téměř všech odborů

Agendy, které se budou vyřizovat nad rámec současných úředních hodin, vyřizují téměř všechny odbory magistrátu včetně nejvytíženějšího registru vozidel a řidičů, odboru správních činností nebo státní sociální péče a Živnostenský úřad.

Ve středu budou mít lidé možnost vyřídit si svoji žádost po předchozí objednávce prostřednictvím telefonu nebo e-mailu až do 19 hodin. Musí se ale zaregistrovat minimálně dva pracovní dny dopředu.

Podle tajemnice je registrace dopředu nutná především proto, aby dotyčný úředník neseděl v kanceláři zbytečně.

Ke zlepšení servisu pro občany na úřadech se současné plzeňská koalice zavázala po volbách ve svém programovém prohlášení. Primátor Baxa slibuje, že změnami od 1. srpna to nekončí.

"Další vylepšení, jako je například pokrytí budov, v nichž sídlí magistrát, signálem Wi-Fi nebo elektronická forma formulářů, která umožní je vyplnit a zaslat na dané pracoviště před návštěvou konkrétního občana, začínáme připravovat," uvedl Baxa.