"Vyšli jsme vstříc občanům, kteří se například z pracovních důvodů v obvyklých úředních hodinách nemohou dostavit," vysvětluje tajemnice magistrátu Dagmar Škubalová.
Novinka se týká téměř všech odborůAgendy, které se budou vyřizovat nad rámec současných úředních hodin, vyřizují téměř všechny odbory magistrátu včetně nejvytíženějšího registru vozidel a řidičů, odboru správních činností nebo státní sociální péče a Živnostenský úřad. |
Ve středu budou mít lidé možnost vyřídit si svoji žádost po předchozí objednávce prostřednictvím telefonu nebo e-mailu až do 19 hodin. Musí se ale zaregistrovat minimálně dva pracovní dny dopředu.
Podle tajemnice je registrace dopředu nutná především proto, aby dotyčný úředník neseděl v kanceláři zbytečně.
Ke zlepšení servisu pro občany na úřadech se současné plzeňská koalice zavázala po volbách ve svém programovém prohlášení. Primátor Baxa slibuje, že změnami od 1. srpna to nekončí.
"Další vylepšení, jako je například pokrytí budov, v nichž sídlí magistrát, signálem Wi-Fi nebo elektronická forma formulářů, která umožní je vyplnit a zaslat na dané pracoviště před návštěvou konkrétního občana, začínáme připravovat," uvedl Baxa.