Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plzeň bude mít své metro, pojede ale po povrchu

  15:55aktualizováno  15:55
Obyvatelé a návštěvníci Plzně budou moci cestovat novou metropolitní vlakovou linkou. Modernizované nízkopodlažní vlaky začnou od prosince jezdit v pravidelných intervalech z jednoho okraje města přes centrum na druhý.

Regionova na Masarykově nádraží | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Nová plzeňská vlaková linka bude jezdit ve všedních dnech od 13. prosince. Její trasa bude dlouhá 34 kilometrů, povede z Blovic na jihu Plzeňska do Kozolup na západním okraji.

"Bude to takové plzeňské povrchové metro bez přestupů na MHD," řekl krajský radní Jaroslav Bauer.

Kraj uvolní ze svého rozpočtu na nové spoje 5,5 milionu korun. Bauer to zdůvodnil snahou o celodenní odlehčení dopravy v Plzni i v příměstských oblastech.

PLZEŇSKÉ "METRO"

Blovice
Zdemyslice
Nezvěstice
Šťáhlavy
Starý Plzenec
Plzeň - Koterov
Plzeň - hl.nádraží
Plzeň - jižní předměstí
Plzeň - Skvrňany
Plzeň - Křimice
Vochov
Kozolupy

"Jednoznačně se zkrátí dojezdový čas například z Křimic do Plzně. Na rozdíl od autobusu, který uvízne v zácpě, vlak zastavuje jen ve stanicích," řekl Roman Kočí z krajského úřadu. Ve špičkách by se podle něj cesta mohla zkrátit až o deset minut. Bez jediného přestupu se například lidé dostanou vlakem z plzeňských čtvrtí Skvrňany či Křimice do centra nebo až do Koterova, což dosud nebylo možné.

Skutečnost, že "plzeňské metro" bude jezdit právě na chebské a budějovické trati vysvětlil Kočí tím, že chebskou trať kraj vybral kvůli nedávno zrekonstruovaným peronům a budějovickou kvůli tomu, že tam jezdí mnoho cestujících.

Včetně obou konečných bude mít trasa dvanáct zastávek. Cestující budou vozit modernizované nízkopodlažní soupravy Regionova, které už dráhy několik let nasazují na lokální tratě (čtěte Dráhy nakoupí dalších 62 vlaků Regionova).

Dráhy podle své regionální mluvčí Radky Pistoriusové uspořádají už 13. až 15. října v Plzni ukázkové jízdy Regionovou zdarma. Vydaly už také jízdní řád nové linky. Vlaky zatím budou jezdit jednou za dvě hodiny a pokud se osvědčí, mohl by se příští rok interval o polovinu zkrátit.

Cestující budou moci platit jízdné čipovou Plzeňskou kartou, kterou používají běžně na MHD. Cena jízdného ale bude podle standardního tarifu Českých drah jako u kteréhokoli jiného vlaku. V úseku Nězvěstice - Kozolupy bude možné využít výhody systému Integrované dopravy Plzeňska.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Částečné uzavření křižovatky u Plazy zkomplikovalo dopravu i stovky metrů daleko odtud, dlouhé kolony se tvoří od rána na Karlovarské třídě.
Přestavba Karlovarské třídy v Plzni si vyžádá až deset metrů hluboké vrty

Už za necelý měsíc začnou dělníci pracovat na rozšíření Karlovarské třídy v Plzni. Ve směru do centra města v úseku od křižovatky u Lékařské fakulty až po...  celý článek

(Ilustrační snímek).
Vody je málo. Obce začaly zakazovat napouštění bazénů a zalévání zahrad

Plzeňský kraj se potýká s nedostatkem vody. Některé obce už zakázaly svým obyvatelům zalévat zahrádky a napouštět bazény z obecních vodovodů. Podle meteorologů...  celý článek

Přehlídka čestných stráží z pěti středoevropských zemí Drill fest na náměstí...
Vojáci lákají do uniforem, podmínkou je výška alespoň metr pětasedmdesát

Vojáci z pěti středoevropských zemí za doprovodu armádních hudebníků i roztleskávaček se ve čtvrtek předvedli v Plzni, kde se vůbec poprvé uskutečnila...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.