"Základem českého pivního trhu bude i nadále klasický ležák plzeňského typu. Stále populárnější však budou méně tradiční nápoje, jako už jsou dnes naše výrobky Gambrinus Ochucený, sladový nápoj Frisco, nealkoholické pivo Birell smíchané s ovocnými šťávami a pšeničné pivo Fénix. Chceme spotřebitelům nabízet nejen dostatek již představených nápojů v široké škále balení, ale získat i větší prostor pro další varianty a vývoj nových produktů," řekl marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie.
Nová linka v plzeňském pivovaru má roční kapacitu 600 tisíc hektolitrů a patří k nejmodernějším zařízením tohoto druhu v ČR.
Do Plzně se tak může soustředit výroba piv Gambrinus a Birell smíchaných s ovocnými šťávami, sladového drinku Frisco a svrchně kvašeného pšeničného piva Fénix, které se nově představilo i v lahvích.
Až dosud Prazdroj využíval potřebné technologie pro výrobu těchto nápojů v sesterských pivovarech v jiných zemích. Pro výrobu na nové lince Prazdroj odebere od českých dodavatelů další množství surovin a materiálu.
Přesunem výroby do Česka také Prazdroj sníží zátěž životního prostředí - ročně najedou auta s jeho výrobky po silnicích o 590 tisíc kilometrů méně.