Plocha mezi Přemyslovou a Kotkovou ulicí v Plzni, kterou nyní využívají...

Plocha mezi Přemyslovou a Kotkovou ulicí v Plzni, kterou nyní využívají autobusoví přepravci, se může změnit v placené parkoviště. | foto: Petr Eret

Parkovat v Plzni gratis není snadné, placená zóna bude i poblíž nádraží

  • 8
V centru Plzně přibývá míst, kde řidiči musí platit za parkování. Další taková zóna vzniká v ulicích mezi budovou Okresního soudu Plzeň - město a železniční poliklinikou poblíž hlavního vlakového nádraží. Placené parkoviště možná bude také nad čerpací stanicí mezi Přemyslovou a Kotkovou ulicí.

Zmíněná oblast je novou lokalitou, kde se bude od příštího roku platit za parkování. Odhadem se může jednat asi o 200 parkovacích míst.

„Budou se muset vybudovat místa pro parkovací automaty, osadit dopravní značení. Práce budou záviset na tom, jaká bude zima. Předpokládáme, že zpoplatněné parkování začne v této zóně v prvním čtvrtletí příštího roku. Tarif by měl být podobný jako na Petrohradu,“ řekl šéf společnosti Parking Plzeň Martin Pytlík.

Se zpoplatněním parkování v těsné blízkosti hlavního vlakového nádraží počítal už generel města z roku 2012. Nová zóna kopíruje maximální schválený rozsah ulic, kde se může za parkování platit.

V příštím roce vzniknou nové placené zóny v centru Plzně - jedna na Palackého náměstí, druhá v Puškinově ulici. Ty jsou už schválené.

Začne se však také jednat o možnosti zpoplatnit parkování mezi ulicí U Trati, bývalým depem dopravních podniků v Cukrovarské ulici a zimním stadionem. „V minulosti se tato oblast příliš neřešila,“ řekl Pytlík.

Mezi oblastmi, které by v budoucnu mohly být zpoplatněny, je i ta mezi Klatovskou třídou, Přemyslovou ulicí, Škodovkou a železniční tratí u Jižního předměstí.

Jednou z variant je i ta, že nad čerpací stanicí mezi Přemyslovou a Kotkovou ulicí vznikne parkoviště pro nejméně 150 automobilů. Tato plocha je nyní součástí centrálního autobusového nádraží, slouží jako odstavná plocha pro autobusy.

Parkování v Plzni

Současné i plánované placené zóny ve formátu pdf

Šéf společnosti ČSAD Autobusy Plzeň Miroslav Hucl o tomto záměru ví. „Psal jsem i bývalému primátorovi Baxovi, jaké může mít zrušení odstavné plochy negativní dopady. Chtěl jsem slyšet, jakým způsobem se bude řešit odstavování autobusů. Jen pro představu. V pracovní dny mezi osmou ráno a třináctou hodinou tam parkuje na sedmdesát autobusů a dalších čtyřicet později. Nejsou to jen naše autobusy, jezdí tam dvaatřicet dopravců. Konkrétní odpověď jsem nedostal,“ uvedl Hucl.

Pozastavuje se nad tím, že na úkor hromadné dopravy, která do Plzně denně přiváží až 15 tisíc lidí, může vzniknout parkoviště pro asi 180 osobních aut. „Přijde mi to nekoncepční,“ uvedl Hucl.

Omezíte kvůli placenému parkování jízdy autem do centra Plzně?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 sobota 7. listopadu 2015. Anketa je uzavřena.

Ne
Ne 186
Ano
Ano 53