Petr Otásek byl osm let starostou plzeňské části Křimice.

Petr Otásek byl osm let starostou plzeňské části Křimice. | foto: archiv MF DNES

Bývalý starosta Křimic bude dohlížet na dostavbu plzeňského okruhu

  • 9
Osm let byl starostou Plzně-Křimic, nyní se Petr Otásek vynořil v nové roli. Postará se o co nejrychlejší dostavbu druhé části západního silničního okruhu Plzně.

Politika, silnice, politika, silnice. I tak se dá stručně shrnout profesní kariéra bývalého náměstka primátora Plzně Petra Otáska po roce 1998.

Někdejší šéf plzeňských socialistů, který ze strany odešel a pak byl osm roků starostou Plzně-Křimic, kandidoval ještě v říjnových komunálních volbách. Nicméně už je s křimickým sdružením nezávislých nevyhrál, a tak ze zastupitelstva městské části odešel.

Nyní se ovšem objevil v nové roli. Bude se starat o to, aby se co nejdřív dostavěla druhá, asi tři kilometry dlouhá část západního silničního okruhu Plzně.

Otásek se dušoval, že za jeho odchodem ze zastupitelstva Křimic nestojí jeho uražená ješitnost. „Po osmi letech práce pro Křimice jsem se rozhodl, že v nejlepším se má přestat. Všechno je tam hotovo, všechno je uděláno, městský obvod je nadstandardně vybavený oproti jiným městským obvodům,“ hodnotil s úsměvem a evidentně bez zbytečné skromnosti svou éru na křimické radnici.

O skutečném důvodu odchodu z politiky ve svých čtyřiašedesáti letech, ale mluvit nechtěl. „Byl to osobní důvod,“ tvrdí.

Nicméně připustil, že rozhodnutí souviselo s tím, že jeho uskupení nezískalo v samosprávě převahu. „Já už loni na jaře nechtěl kandidovat, ale nechal jsem se přemluvit, abych do toho ještě šel. Po osmi letech jsem byl ale už hodně vyčerpaný a když volby dopadly tak, jak dopadly, byla to příležitost, abych šel pracovat tam, kde má práce bude vidět,“ prohlásil Petr Otásek.

A čemu se tedy někdejší politik bude věnovat? V podstatě navazuje na to, že v době svého působení na radnici se věnoval problematice dokončení dálničního obchvatu Plzně. Tehdy se především snažil tlačit na jeho urychlenou dostavbu a zřejmě se mu také podařilo dokončení autostrády uspíšit.

I nyní se tedy zaměří na důležitou okružní trasu, když dostane na starost druhou část západního okruhu z Křimic na Severní předměstí Plzně. Teprve po jejím dokončení nová silnice naplno převezme roli komunikace, která uleví provozu v Plzni.

„Mým prioritním úkolem bude se co nejrychleji postarat o dostavbu druhé části západního okruhu. Už měsíc nedělám nic jiného, než že se s tím snažím hnout,“ sdělil Otásek.

U Správy a údržby silnic Plzeňského kraje má proto částečný pracovní úvazek a tvrdí, že o plný už ani nestál. Zároveň uvedl, že doslova ožil, když dostal nabídku, aby se stavbou pomohl. „Teď jsem zase jako ryba ve vodě.“

Ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Pavel Panuška věří, že Petr Otásek může s přípravou projektu pohnout. „Bude moci využít své zkušenosti. Potřebujeme člověka, který ví kdy, kam a za kým má jít. Slibujeme si, že napomůže tomu, aby se investice dotáhla do konce, Plzeň to hodně potřebuje,“ sdělil Pavel Panuška.

Sehnat peníze na stavbu silnice není nemožné, míní Otásek

„My u přípravy stavby druhé části okruhu uvítáme jakoukoliv pomoc,“ uvedl náměstek primátora Plzně Pavel Šindelář.

Někdejší starosta Křimic řekl, že se po třech letech zbytečného čekání podařilo rozjet výkupy pozemků pro okruh městem. „Dnes na to radnice má uvolněno 180 milionů korun, což by mělo pokrýt nákup všech pozemků,“ konstatoval Otásek.

Dosud se ale za větší problém označovalo nejasné financování stavby, kterou by měl zaplatit kraj. Zapotřebí budou zhruba dvě miliardy, které kraj nemá. Otásek tvrdí, že sehnat peníze není nemožné.

„Stavba je prioritní pro celý region Plzeňska, takže ty peníze se na ni za dva roky musí najít. Jakmile budou zajištěny pozemky a stavební povolení, finance se najdou. Vždyť zástupci všech politických stan tvrdí, že v oblasti dopravy je pro ně na prvním místě dostavba západního okruhu. Každý soudný člověk ví, že ta silnice je dnes polotovar a musí se dostavět,“ prohlásil Otásek.

Dnes nechce slibovat, že za tři roky bude západní okruh dokončený. „To nejde říct. Udělám vše pro to, aby to bylo co nejdřív. Myslím, že reálné je, že se tam bude jezdit v roce 2019, protože jenom samotná stavba bude trvat dva roky,“ prohlásil Otásek.