Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na mostě generála Pattona se jezdí ve zúžených pruzích a pomaleji

  14:17aktualizováno  14:17
Na mostě generála Pattona v Plzni začala první dopravní omezení. Oprava důležité spojnice mezi centrem města a Severním Předměstím začala oficiálně už 8. března, ale až teď se dotkla i motoristů a provozu tramvají.

Kvůli opravě mostu generála Pattona jezdí automobily ve zúžených pruzích a tramvaje jen po jednokolejce. (10. dubna 2017) | foto: Ladislav Němec, MAFRA

V pondělí dopoledne vytrhali stavbaři tramvajovou trať ve směru z centra na Lochotín. Místo kolejiště vytvoří zhruba za dva týdny provizorní silnici.

„Jak dlouho bude trvat budování dočasné komunikace bude záležet na stavu konstrukce pod tramvajovou tratí, co vše tam budeme muset odbourat a upravit,“ uvedl stavbyvedoucí Tomáš Vodička z firmy Colas CZ.

Na mostní vozovce už také jsou ve směru z centra Plzně žlutě vyznačené zúžené jízdní pruhy. Levý, který vede vedle kolejí a automobily v něm jezdí jen kousek od dělníků, je široký pouhé dva metry. Vejdou se do něj jen osobní auta.

Autobusy a kamiony musí jezdit pouze v pravém pruhu. Na mostě je nově také snížena rychlost z dosavadních 70 na 50 kilometrů v hodině.

Oprava mostu generála Pattona v Plzni

Tramvaje jezdí od pondělního rána přes most pouze po jednokolejce, řídí je semafory. Jsou provázané s dalšími semafory v sadech Pětatřicátníků tak, aby se před jednokolejkou nehromadily čekající tramvaje.

„Zatím jsme nezaznamenali žádné problémy,“ řekla mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků Kateřina Fránová.

Kromě toho, že jsou upravené jízdní řády, dopraváci poslali do ulic víc tramvají. Na lince číslo jedna jezdí přes den o jednu soupravu víc, na čtyřce jsou přidané tři soupravy.

Po celou dobu rekonstrukce mostu budou pro každý směr zachované dva jízdní pruhy. Do konce letošního roku bude kompletně zrenovovaný most ve směru z centra Plzně směrem na Lochotín, v příštím roce budou stavbaři stejným způsobem opravovat most směrem do centra Plzně.

Práce na mostě mají skončit v roce 2018. Dodělávky, které už nebudou nijak omezovat dopravu, jsou plánované ještě na první polovinu roku 2019.

Kompletní rekonstrukci mostu zprovozněného v roce 1973 provádí firma Colas CZ. Zvítězil s nejnižší nabídkou 138 milionů korun bez DPH, tedy asi 165 milionů korun i s daní z přidané hodnoty. Oprava mostu společně platí ŘSD a město Plzeň.

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.