Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odboráři z plzeňské MHD zrušili stávkovou pohotovost

  15:14aktualizováno  15:14
Odboráři plzeňského Dopravního podniku po měsíci zrušili stávkovou pohotovost. Vadilo jim, že se o zakázku za 12 miliard na stavbu depa uchází jen jediný zájemce, tedy uskupení firem z plzeňské Škodovky. Rozohněné odboráře uklidnilo až jednání s primátorem města Martinem Baxou.
Zaměstnanci Dopravního podniku hrozili kvůli stavbě nového depa za miliardy stávkou. (Ilustrační snímek)

Zaměstnanci Dopravního podniku hrozili kvůli stavbě nového depa za miliardy stávkou. (Ilustrační snímek) | foto: Daniel Beran, MAFRA

"Pan primátor nám řekl, že město zatím nemá jinou alternativu, jak stavbu depa řešit. Vysvětloval nám, že depo chtělo stavět i město, ale nemá dostatek finančních prostředků. Proto je varianta, že depo postaví Škodovka, nejschůdnější," konstatoval předseda odborů Jaroslav Forejt.

Odboráři jednali i s generálním ředitelem Škody Transportation Josefem Bernardem. Ten je také šéfem týmu, který projekt na nové depo připravoval.

O zakázce na depo má ve čtvrtek hlasovat zastupitelstvo. Pokud ji schválí, mělo by podle Forejta do šesti měsíců přejít asi 240 zaměstnanců Dopravního podniku pod Škodovku. Pracovat ale budou i nadále v současném areálu depa. Stěhování do nových prostor se uskuteční až po dokončení nových objektů pravděpodobně v roce 2014 .

Škodovka slíbila, že nesníží platy a nebude propouštět

"Ředitel Bernard deklaroval, že dodrží naši kolektivní smlouvu a že po dobu dvou let nenastane žádné masivní propouštění těchto přesunutých zaměstnanců. Ujistil nás, že si nikdo z nich platově nepohorší. Lidem také zůstanou sociální výhody, jaké mají nyní," uvedl Forejt.

Současné depo pro trolejbusy a autobusy v Cukrovarské ulici nevyhovuje už několik let a jeho kapacita je nedostačující. Podle Forejta se tam už vozy nemohou vejít, zvlášť poté, co do vozového parku přibyly i obří osmnáctimetrové kloubové soupravy.

"Škodovka také slibuje, že zlevní opravy vozů MHD asi o deset procent. A to i díky tomu, že tyto vozy montuje a tudíž má zajištěné levnější náhradní díly," doplnil Forejt. 

Projekt na stavbu depa a opravny vzbudil bouřlivé diskuse. Ministr financí Miroslav Kalousek jej nedávno označil za zlodějinu (více o názoru Kalouska čtěte zde.)

Pokud zastupitelé projekt schválí, uzavřou firmy z plzeňské Škodovky s městem smlouvu na 29 let. Za tu dobu vyplatí radnice Škodovce 12 miliard korun a až pak přejde depo pod město. Kvůli tomu je projekt podle expertů ministerstva financí majetkově nevyvážený. Podle nich podobný projekt na tři desetiletí v České republice neexistuje (více o názoru ministerských odborníků se dočtete zde).





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Plzeňský výčepní Miroslav Štych vyhrál soutěž Pilsner Urquell Master Bartender....
Nejlepší výčepní Česka i Slovenska pozná plzeňský ležák i poslepu

Poprvé za dvanáct let existence soutěže Pilsner Urquell Master Bartender zvítězil výčepní z Plzně. Miroslav Štych se jí zúčastnil už počtvrté, v degustaci pěti...  celý článek

(ilustrační snímek)
Střední školy berou uchazeče i v létě, o některé obory ale není zájem

Stovky volných míst zbývají na středních školách v Plzeňském kraji. Řada škol přijímá uchazeče i během letních prázdnin, přesto ale kapacitu nenaplní. O obory...  celý článek

Vlci ve výběhu u návštěvnického centra v Srní na Šumavě.
Vlk podřimuje a mláďata zlobí. Šumavská smečka připomíná lidskou rodinu

Vůdčí samec místo hlídání vlčat spí a když jedno z nich spadne z vysokého pařezu a natluče si, musí se postarat máma. Scény ze života vlků žijících ve výběhu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.