Výrobna asfaltových směsí by měla vzniknout v čedičovém lomu nedaleko Březína, v němž se může po letech nečinnosti znovu těžit kámen.
"Pevně věřím, že se obalovny nedožiju," říká Miroslav Kolář, který bydlí ve starém mlýnu asi půl kilometru od lomu.
Z dostupné dokumentace vyplývá, že na rozdíl od obyvatel nemají námitky proti výstavbě obalovny státní orgány. Podle hygieniků a inspekce životního prostředí je výstavba obalovny na tomto místě akceptovatelná.
Nečtinský starosta Jiří Křemenák říká, že pokud obalovna vznikne v nečtinském katastru, nákladní auta by se měla vyhnout obydleným územím.
"Byl by to ideální případ. Pokud vznikne obalovna, po silnicích bude jezdit méně aut s vytěženým kamenem, protože ten by se hned v moderním provozu zpracovával. Vznikla by nová pracovní místa. Na druhé straně rekreační funkce této oblasti je nesporná a zcela oprávněně se ozývají lidé ze Skelné Huti, přes kterou by zřejmě většina aut projížděla," nabízí oba pohledy starosta Křemenák.
Leoš Verner ze společnosti Skanska, která chce obalovnu stavět, vysvětluje, že v současné době krajský úřad řeší dokumentaci EIA - posouzení vlivu stavby na životní prostředí.
"Právě EIA zkoumá, jaký by měla vliv na okolí samotná obalovna v areálu lomu, či jak by okolí ovlivnil provoz nákladních aut do obalovny a zpět," prohlásil Leoš Verner.