Motoristé už mohou využívat i část obchvatu Klatov, která vede kolem Tajanova.

Motoristé už mohou využívat i část obchvatu Klatov, která vede kolem Tajanova. | foto: Plzeňský kraj

Obchvat Klatov je kompletní, řidiči už jezdí i po úseku u Tajanova

  • 8
Severozápadní obchvat Klatov je konečně kompletní. Jeho část vedoucí kolem Tajanova, kterou bylo třeba dostavět, začala ve čtvrtek sloužit motoristům. Ti tak nyní mohou využívat celou novou pětikilometrovou silnici, která by mohla z centra Klatov odvést asi dva tisíce aut denně.

Když pojedete po silnici od Domažlic ke Klatovům a pak dál na Plzeň, už nemusíte jezdit do centra Klatov. Městu se můžete úplně vyhnout, když před vesničkou Kal na kruhovém objezdu odbočíte na nově dokončený obchvat.

Ujedete necelých pět kilometrů po nových silnicích, překonáte šest kruhových objezdů a po pěti minutách jste na křižovatce obchvatu s výpadovkou na Plzeň mezi Klatovy a Štěpánovicemi.

"Obchvat je podobně jako klatovská nemocnice stavbou, na které jsme se dokázali na úrovni komunální politiky shodnout. Obě jsou o to cennější, že přecházely z jednoho volebního období do druhého. Beru to jako dobrou zprávu pro Plzeňský kraj, že když se jedná o dobré stavby, které slouží obecnému zájmu, není problém je úspěšně dotáhnout do konce," neodpustil si drobné rýpnutí do sociálnědemokratického vedení Plzeňského kraje klatovský starosta Rudolf Salvetr z ODS. U příprav obchvatu byla předchozí garnitura krajského úřadu z ODS.

I když někteří řidiči po odstranění zábran na kruhových objezdech ještě tápali, po které ze silnic pojedou dál, aut na silnici postupně přibývalo.

Zatěžkávací zkouška čeká obchvat v listopadu

Obchvat je sice otevřený, ale jestli po něm denně projedou dva tisíce aut, jak vyšlo v propočtech, to se ukáže až v polovině listopadu. V nedalekém Dehtíně totiž silničáři dělají novou silnici pod železničním mostem, aby se pod něj vešly i kamiony vyšší než 3,7 metru, a proto je hlavní tah z Klatov na Plzeň uzavřený.

Všechna auta v obou směrech musí jezdit z Dehtína objížďkou přes Točník a na výpadovku se vracejí až u čerpacích stanic na okraji Klatov. Tak to má být až do 10. listopadu letošního roku.

Nově postavená část obchvatu u Tajanova za čtvrt miliardy korun tvoří i jakousi protipovodňovou hráz. Louky v okolí Tajanova bývají jako první zatopené, když v řece Úhlavě stoupá voda. Podél obchvatu jsou vybudované cyklostezky, případně společná cesta pro cyklisty, chodce a zemědělskou techniku, která se dostane do polí, a přitom nebude vůbec vyjíždět na silnici.

Náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Bauer z ČSSD řekl, že samotná výstavba části obchvatu u Tajanova stála 221 milionů korun, 29 milionů připadlo na výkupy pozemků a další služby. Z celkové čtvrt miliardy korun řádově 230 milionů pokryly dotace z fondů EU. 

Obchvat Klatov spojuje vesničku Kal (červený bod) a výpadovku z Klatov na Plzeň u Štěpánovic (zelený bod).

Obchvat Klatov spojuje vesničku Kal (červený bod) a výpadovku z Klatov na Plzeň u Štěpánovic (zelený bod).