Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tendr na autobusovou dopravu na Rokycansku zaujal už osmnáct dopravců

  9:07aktualizováno  9:07
Výběrové řízení na provozování autobusových linek na severním Rokycansku vyvolalo mezi dopravci nebývalý zájem. Zadávací dokumentaci už si vyzvedlo osmnáct společností. Vítěz bude muset nabídnout levné a komfortní cestování v klimatizovaných nízkopodlažních autobusech.
Kraj vypsal výběrové řízení na provozování autobusové dopravy na Rokycansku. Hlásí se i společnost ČSAD. (Ilustrační snímek)

Kraj vypsal výběrové řízení na provozování autobusové dopravy na Rokycansku. Hlásí se i společnost ČSAD. (Ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

Zadávací dokumentaci si zatím vyzvedlo 18 společností, kolik z nich nakonec nabídku podá, to se teprve uvidí. Podle zástupců autobusových firem jsou totiž podmínky výběrového řízení nezvykle tvrdé.

Vítěz například musí nakoupit až 32 klimatizovaných a částečně nízkopodlažních autobusů, které nebudou starší než několik měsíců. Míněno vzhledem k datu zahájení provozu novým dopravcem, což je 9. prosince letošního roku.

"Vozy nesmí být pořízené před 1. zářím 2012," sdělil jeden z dopravců, který nechtěl být jmenován. Odhadl, že firma do tolika nových autobusů bude muset investovat více než 150 milionů.

Nabídky mohou zájemci podávat do příštího pondělí a obálky se budou otvírat den na to. Přesný termín, kdy vyhlásí vítěze, ale kraj zatím nezveřejnil.

"Budeme se snažit to udělat co nejdříve. Víme, že pořídit v tak krátké době tolik nových vozů, které by splňovaly naše podmínky, není snadné," řekl šéf odboru dopravy krajského úřadu Jaroslav Vejprava.

Vítěz bude jezdit na dvaceti linkách od 9. prosince

Podle slov ředitele ČSAD autobusy Plzeň Miroslava Hucla bude výroba vozů trvat minimálně čtyři měsíce. "Pokud ohlásí výsledky v květnu, dá se to ještě stihnout. V červnu už ne," zdůraznil Hucl. Potvrdil, že se největší dopravce v regionu do soutěže přihlásí.

Tendr se týká Radnicka a také Zbirožska. Teď zde kraj na 26 linek přispívá ročně 34 miliony korun včetně DPH. Dvacet jich provozuje plzeňská ČSAD, zbytek Autobusová doprava Miroslav Hrouda, kterou loni na podzim koupila Škoda Transportation. I ta se do tendru hlásí.  Svoji účast potvrdil i středočeský Probo Trans.

Vítěz bude na 20 linkách jezdit od 9. prosince 2012 do poloviny prosince 2020. Kraj mu za tu dobu přilepší zhruba 200 miliony bez DPH. 

Další výběrová řízení budou následovat. Donedávna totiž umožňovala legislativa uzavírat smlouvy s dopravci bez nich. "Teď musíme do roku 2019 soutěžit o všechny linky v kraji. Autobusové i vlakové," podotkl Vejprava.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

František Křižík ve své laboratoři ve 20. letech.
I vynálezce Křižík dělal klukoviny, s Klostermannem chodil tajně kouřit

Před 170 lety se na Klatovsku narodil vynálezce a průmyslník František Křižík. Rád vzpomínal na svého kamaráda z dětství - budoucího spisovatele Karla...  celý článek

(ilustrační snímek)
Střední školy berou uchazeče i v létě, o některé obory ale není zájem

Stovky volných míst zbývají na středních školách v Plzeňském kraji. Řada škol přijímá uchazeče i během letních prázdnin, přesto ale kapacitu nenaplní. O obory...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Plzeňský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.