"Harmonogram stavby držíme, podařilo se nám už dohnat asi třítýdenní až měsíční zpoždění, které způsobily povodně ze začátku června. Na novém mostě jsou už nosníky, připravuje se bednění na betonáž spražené desky mostu," shrnuje situaci na staveništi západočeský ředitel společnosti Eurovia Jan Muzika.
V úterý se po staveništi mostu pohybovali nejen stavebníci a jejich technika. Stavbaři totiž udělali den otevřených dveří pro školy a veřejnost. Navíc ho okořenili autogramiádou plzeňští hokejisté a fotbalisté.
Ve srovnání s loňským listopadem, kdy stavbaři na Jateční třídu přijeli poprvé, se místo výrazně změnilo. Pryč jsou stromy lemující původní silnici, zmizely už i nepoužívané nádrže a stavby od staré technologie zdejší čistírny odpadních vod.
Místo toho se už rýsují náspy nové a širší silnice podél čističky, která teď končí u jednoho ze tří vybetonovaných pilířů. Nad řekou se v asi desetimetrové výšce už klene zelená kovová konstrukce budoucího mostu.
Přes provizorní most denně projede kolem 21 tisíc vozidel. Je to důležitá spojnice od Prahy na Karlovy Vary a také nejrychlejší cesta pro záchranáře mířící z Rokycanska do lochotínského areálu fakultní nemocnice.