VIDEO: V novém autobusu s klimatizací si cestující dobijí mobily

  • 2
Plzeň křižuje na lince číslo 30 nový typ autobusu. Cestujícím nabízí kromě klimatizace i USB porty, přes které si mohou dobít své mobily. Kloubový autobus má pro Plzeň netypickou žlutozelenou barvu.

Provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček řekl, že tento autobus Solaris nové řady koupili jako první z České republiky. „Je to předváděcí vozidlo, které půl roku zkoušeli dopravci v celé republice. První jízdy s cestujícími mělo v dubnu v Plzni,“ pronesl Ptáček.

Nový autobus

Nabíjení baterií mobilních telefonů v autobusu funguje. „Pouze po dobu předváděcího provozu zmizely pokličky, které obě nabíjecí místa kryly. Jedna zmizela už v Plzni. Netuším, proč je lidé utrhali, k čemu jim mohou sloužit. Před zkušebním provozem jsme měli spíše strach, že lidé konektory něčím ucpou. To se naštěstí nestalo ani jednou,“ řekl Ptáček.

Ve srovnání s předchozí generací autobusů Solaris, které v Plzni jezdí, je u nejnovějšího autobusu na první pohled karoserie o něco hranatější.

Další viditelnou změnou je více míst k sezení ve snížené části. „Pro cestující s dětskými kočárky nebo hendikepované na vozících je výhodou, že prostor pro ně je přímo proti dveřím,“ vysvětlil Ptáček.

Autobus plzeňské barvy neoblékne, zůstane originálem

Řidiči si zase pochvalují nově vyřešená zpětná zrcátka. Podle šoférů je teď kolem autobusu mnohem lépe vidět. Autobus má i klimatizaci prostoru pro cestující, boční okénka jsou proto uzamykatelná, aby klimatizace byla dostatečně účinná.

Motor splňuje nejnovější normu Euro 6, zrychlení autobusu ve městě je srovnatelné s běžným osobním autem.

Zatímco plzeňské autobusy jsou běžně bílo-červené, tenhle nový je nepřehlédnutelný žlutozelený s černými doplňky.

„Neuvažujeme o změně barvy autobusu na klasické plzeňské barvy. Necháme ho v tomto originálním zbarvení, když je jediný v republice. Navíc změna barvy by znamenala zbytečné náklady,“ doplnil Ptáček.

Tento konkrétní autobus při předváděcích jízdách po městech v celé České republice najel za půl roku 32 tisíc kilometrů. Podle šoféra, který vozil lidi v pondělí při předváděcí jízdě, nejsou ujeté kilometry na vozidle vůbec poznat. „Je to pořád nový autobus,“ poznamenal.

Inovovaný vůz nemusí zůstat v Plzni jediný. Hranatější karoserii nového typu Solaris by měly mít i některé z nových trolejbusů. Bude se to týkat vozů dodaných ve druhém pololetí příštího roku.