Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radní vybrali Plzni nové logo. Pětici teček nahradí směrovka

  9:03aktualizováno  9:03
Jednoduchá zelená směrovka s nápisem Plzeň doprovázená různými hesly se stane novou značkou města Plzně. Po výběrovém řízení o tom rozhodlo vedení města.

Nové logo města Plzně. | foto: Magistrát města Plzně

U zelené směrovky se budou objevovat spojení typu: „Kulturní Plzeň“, „Historická Plzeň“ nebo třeba „Ať žije Plzeň“. Základním sloganem s logem je: „Město příležitostí Plzeň“.

Zelenou barvu směrovky má nejčastěji doplňovat žlutý text. Nový symbol se postupně dostane například na tiskoviny města nebo do jeho prezentací na internetu. Značka se objeví v prezentacích městských organizací.

Primátor Martin Zrzavecký tvrdí, že si logo spojuje s vizí a budoucností města a upozorňuje, že je možné si s novým grafickým symbolem hrát. Primátor věří, že Plzeňané budou nové logo nosit na tričkách. „A doufám, že ho přijmou za své,“ uvedl.

Náměstek primátora Martin Baxa připomněl, že v roce 2011 si město vybíralo dosavadní logo obsahující číslice 201 a pět teček z hrací kostky s ohledem na rok 2015, kdy bylo Evropským hlavní městem kultury. „To by však nyní ztrácelo význam,“ konstatoval.

Nový symbol Plzně navrhla společnost Dynamo design. Její zástupce Libor Jelínek řekl, že výtvarníci se logem snažili vyjádřit i to, že Plzeň jde svou vlastní cestou. „I to, že Plzeň je prozápadní a má hodně patriotů. Město symbolicky spojuje Čechy se západní Evropou. Jaká je Plzeň? Dala světu nejlepší pivo, udává směr průmyslu a bylo Evropským hlavním městem kultury 2015,“ vysvětloval Libor Jelínek.

Skutečnost, že logo ukazuje doleva má připomínat směřování města na západ. Základní barvy zelená a žlutá přitom patří k hlavním barvám ze znaku města.

Loga projektu Plzeň 2015

Logo Plzně pro rok 2015.

Tvůrci symbolu se prý snažili udělat logo co nejjednodušší. „To znamená, vyčistit je od všech kudrlinek, které stárnou. Čím méně věcí značka obsahuje, tím větší je šance, že vydrží,“ uvedl Jelínek. Zároveň upozornil, že velmi jednoduché logo je jakýsi protipól městského znaku.

Společnost Dynamo design má na svém kontě například loga Škody Transportation, Akademie věd ČR, Air Bank nebo festivalu Rock for People.
Na pořízení nového loga, jeho variant pro městské organizace a zpracování kompletního manuálu vizuálního stylu města má radnice vyhrazené dva miliony korun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Věci, které zabavili policisté při domovních prohlídkách a při prohlídkách...
Policie dopadla dealery, drogy prodávali i za stravenky

Kvůli obchodování s drogami na Tachovsku stíhá policie dva muže a dvě ženy. Všichni obvinění také drogy užívali a od odběratelů přijímali jako protihodnotu...  celý článek

Plzeňský výčepní Miroslav Štych vyhrál soutěž Pilsner Urquell Master Bartender....
Nejlepší výčepní Česka i Slovenska pozná plzeňský ležák i poslepu

Poprvé za dvanáct let existence soutěže Pilsner Urquell Master Bartender zvítězil výčepní z Plzně. Miroslav Štych se jí zúčastnil už počtvrté, v degustaci pěti...  celý článek

František Křižík ve své laboratoři ve 20. letech.
I vynálezce Křižík dělal klukoviny, s Klostermannem chodil tajně kouřit

Před 170 lety se na Klatovsku narodil vynálezce a průmyslník František Křižík. Rád vzpomínal na svého kamaráda z dětství - budoucího spisovatele Karla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.