Fakultní nemocnice v Plzni.

Fakultní nemocnice v Plzni. | foto: archiv MF DNES

Pacienti fakultní nemocnice chválí lékaře i sestry, jídlo jim nechutná

  • 0
Druhá interní klinika na Borech dostala nejlepší „vysvědčení“ od pacientů, kteří hodnotili péči ve Fakultní nemocnici v Plzni. Lidé známkovali, jak je lékaři informují o léčbě i to, jak o ně pečují zdravotní sestry. Tradičně nejhůře vyšla z průzkumu nemocniční strava.

Průzkum spokojenosti pacientů provádí FN Plzeň už desátým rokem. Oproti výsledkům z roku 2014 se celková spokojenost hospitalizovaných pacientů mírně zvýšila z 83,8 na 84 procent.

Tradičně nejnižší hodnotou oznámkovali pacienti jídlo. Spokojených bylo jen 42,3 procent pacientů. To je o 4,3 procent víc než rok předtím. „Nemocnice znamená dietu, i proto jsou někteří lidé nespokojení,“ poznamenal ředitel nemocnice Václav Šimánek.

Zpracovatel dotazníku Tomáš Raiter si myslí, že hodnocení jídla je hodně o komunikaci personálu nemocnice s pacientem. Nemocnému je třeba vysvětlit, že nemůže jíst stejnou stravu jako doma, ale že léčení v nemocnici znamená i omezení v jídle, které má za cíl zlepšení zdravotního stavu.

Nejspokojenější s péčí a službami byli pacienti na II. interní klinice. Pochvalu zde složilo 94,8 procent hospitalizovaných, to je o 9,8 procent víc než rok předtím.

Dotazník vyplnilo více než 2400 pacientů

Ještě větší nárůst spokojenosti nastal na Oddělení klinické farmakologie, kde se spokojenost zvedla z 82,5 na 94,7 procent. To byla druhá nejvyšší hodnota ze všech hodnocených pracovišť, kterých bylo celkem 45. Třetí nejlepší byla Klinika pracovního lékařství.

Naopak nejnižší spokojenost projevili pacienti Neurologické kliniky B s hodnocením 74,3 procent. To je dokonce o 0,4 procent méně než v roce 2014.

Se sestrami bylo spokojeno 84 procent pacientů, přístup lékařů pochválilo 82,8 procent hospitalizovaných. Vévodí II. interní klinika s hodnotou 96,7 procent.

Výzkum se v nemocnici prováděl měsíc a dotazník vyplnilo celkem 2413 pacientů, což je 76 procent oslovených.