Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejhorší silnice v kraji? Soutěž by měla vítězů hned několik

  10:15aktualizováno  10:15
V zoufalém stavu je řada silnic třetí třídy na Plzeňsku. Výmol vedle výmolu, nebo rovnou kameny místo asfaltu. A co je nejhorší - podstatné změny k lepšímu se řidiči jen tak nedočkají.

Silnice mezi Štěnovicemi a Losinou (19.8.2010) | foto: Daniel Beran, MAFRA

Podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Bauera (ČSSD) nemá příliš silnic nižších tříd v kraji naději na kompletní opravu.
"Když nám kladete otázky na financování silnic, tak většinou zapomínáte, že je hospodářská krize," zdůvodňuje Bauer nedostatek peněz.

Mezi nejrozbitější silnice v regionu patří "tankodrom", který začíná na konci Plzně u Zábělé a končí před Dýšinou. Nejsou tu sice hluboké výmoly, ale cesta je plná hrbolů. Ty tady zůstaly po frézování vozovky.

Při průjezdu vyšší rychlostí okolo 60 kilometrů za hodinu se tlumiče pořádně zapotí. Tato cesta přitom slouží pro obyvatele Dýšiny jako často využívaná spojka do Plzně, kam řada z nich denně dojíždí do zaměstnání a na nákupy.

Rozbitá silnice z Malesic do Chotíkova (19.8.2010)

Rozbitá silnice z Malesic do Chotíkova (19.8.2010)

"Jako obec jsme se přidávali k některým občanům, kteří už si na stav příjezdové silnice z Plzně do Dýšiny stěžovali u kralovické správy silnic. Bylo nám řečeno, že na severním Plzeňsku existují silnice, které jsou na tom ještě daleko hůř," říká starosta Dýšiny Jaroslav Štilip.

Zastupitelé letos docílili alespoň toho, že se opravila nejvíce poškozená část při samotném příjezdu do obce. Ještě na jaře byla plná děr a nebezpečné kličkování aut v protisměru tady nebylo výjimkou. "S důkladnou rekonstrukcí silnice se v příštích dvou letech nedá počítat," oznamuje s lítostí starosta Štilip.

Silnice z Úterý do KrsVyslověně nebezpečná je kvůli výmolům silnice ze Žinkov do Radkovic. Jet se tudy dá maximálně třicítkou.

"Kraj nám každý rok přispěje na opravy silnic tolik, aby byly kritické úseky alespoň sjízdné
a vydržely tak nejméně do příští zimy," vysvětluje finanční nouzi při opravě vedlejších tahů ředitelka Správy a údržby silnic Plzeň-jih Jaromíra Škublová.

"Po zimě tyto silnice opravujeme, ale během roku je řidiči opět zničí. Po vozovkách třetích tříd nám jezdí i šoféři nákladních aut, které sem posílají jejich navigační systémy," stěžuje si Škublová.

Silničáři mluví o začarovaném kruhu

Takzvané trojky nemají tak kvalitní povrch, aby zvládly náročný provoz. Často musí navíc sloužit jako objízdné trasy silnic vyšších tříd, jejichž rekonstrukce mají vyšší prioritu. Silničáři proto mluví o začarovaném kruhu, za který platí nejvyšší daň právě vesnické spojky.

Lépe jsou na tom řidiči projíždějící Malesicemi do Chotíkova. Silnice, která byla ještě nedávno téměř neprůjezdná, se letos spravovala už třikrát a příští rok by se měla dočkat kompletní rekonstrukce. "Do konce letošního roku by mělo být připraveno stavební povolení a opravu navrhneme mezi priority kraje k financování," tvrdí ředitelka kralovické Správy a údržby silnic Jana Kašparová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policie našla novorozeně v prádelním koši
Ženu, která chtěla utajit porod, obvinili z vraždy. Holčička zemřela

Dvacetiletou ženu z Plzně, která v neděli doma tajně porodila, obvinili kriminalisté z vraždy. Zjistili totiž, že dítě záměrně zranila a pak ho schovala do...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Každému deset tisíc. Spolujezdec opilého řidiče chtěl uplatit policisty

Do silniční kontroly na Klatovsku se v sobotu ráno vložil spolujezdec opilého řidiče. Policistům nabídl dohromady dvacet tisíc korun, když auto nechají jet....  celý článek

Tratí projížděly i tanky 734, obrněné vozy a další těžká vojenská technika....
VIDEO: Tanky zápolily s bahnem, mezi nimi i ten z filmu Hlídač č. 47

U vojenského muzea v Rokycanech se v sobotu návštěvníkům představily repliky legendárních tanků. Armádní nadšenci vyjeli i s novým Pantherem, kterého si...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.