Hlavní nádraží v Plzni.

Hlavní nádraží v Plzni. | foto: Martin Polívka, MF DNES

Vlaky přijíždějící na plzeňské nádraží zrychlí díky novým výhybkám

  • 1
Nové koleje a výhybky položí brzy dělníci u hlavního nádraží v Plzni. Úpravy v budoucnu umožní rychlejší jízdu souprav, které teď musí kvůli starým výhybkám výrazně zpomalit už asi půl kilometru před nádražím. Zvýší se i peróny, aby se lidem lépe nastupovalo.

Nyní musejí vlaky přijíždějící do Plzně od Prahy či Českých Budějovic brzdit na spleti výhybek už asi 500 metrů před hlavním nádražím. Díky novým výhybkám tady budou jezdit až 80 km/hod a stejnou rychlost budou moci nabrat i v opačném směru, hned, jak se „odlepí“ od nástupiště.  

Podobně zrychlí i vlaky ve směru na Most a zpět, ty přes výhybky pojedou až šedesátkou.

Už na konci roku 2015 budou také cestující v Plzni nastupovat do některých vlaků mnohem pohodlněji, protože perony od hlavní budovy směrem k Šumavské ulici budou zvýšené.

„První etapa rekonstrukce nádraží by měla být hotová začátkem roku 2016. Náklady jsou 1,67 miliardy korun,“ řekl Mojmír Nejezchleb ze Správy železniční dopravní cesty.

Modernizace si vyžádá rozšíření výluky mezi Plzní a Rokycany

Kvůli postupujícím stavebním pracím na vjezdu do plzeňského nádraží od Prahy a Mostu nebudou v závěru tohoto týdne jezdit v noci několik hodin žádné vlaky mezi Plzní a Rokycany. Rozšíří se tak částečná výluka, která je na trati už od 13. září. konkrétní omezení provozu najdete na internetových stránkách ČD zde).

„Budou čtyři noční výluky za sebou. Zasypávání druhé koleje štěrkem z vagonů, práce na trakčním vedení nebo pažení mezi kolejemi se dá dělat pouze při výlukách. A ty tu mohou být jen v noci, jindy to nejde,“ vysvětlují lidé ze Skansky.

Součástí modernizace trati bude i oprava velkého železničního mostu u pivovaru přes čtyřproudovou silnici, omlazovací kúra ho čeká v příštím roce. 

Stavaři ho nadzvednou, aby vyměnili ložiska a dilatace, dostane nový protikorozní nátěr, izolace i štěrkové lože pod koleje a výhybky. „Stav ocelového mostu je jinak velice dobrý,“ prohlásil projektový manažer společnosti Skanska Jan Mitlöhner.

V roce 2016 se dělníci zřejmě pustí do výměny obou železničních mostů nad Mikulášskou třídou před hlavní nádražní budovou. Ty nové budou delší, aby bylo možné rozšířit silnici. Tu navíc čeká zapuštění až o 80 centimetrů níž, než je teď, aby pod mosty projela i větší auta.

,